• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Zelfregulerend leren gaat niet vanzelf

Maar hoe dan wel?
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789493012424
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gopher B.V.
Jaar van uitgifte
2023
Aantal pagina's
132

Waar gaat het over?

In deze openbare les werkt Patrick Sins toe naar de onderzoeksagenda van het lectoraat Leren, waarbij de aan het lectoraat verbonden expertisekring zichzelf één doel stelt: leraren en opleiders op basis van inzichten uit onderwijsonderzoek – evidence-informed dus – toerusten met kennis en vaardigheden om hun leerlingen of studenten effectief te ondersteunen bij het ontwikkelen en activeren van zelfregulerend leren.

Je mag verwachten dat onderwijs bijdraagt aan de kennisontwikkeling van lerenden – of dat nou studenten zijn of leerlingen. Je mag verwachten dat ze meer leren over biologie, economie, Nederlandse taal en wiskunde, en dat ze die kennis leren toepassen. Maar als voorbereiding op het vervolgonderwijs en daarna mag je bovendien hopen dat ze ook iets leren over hoe ze moeten leren. Dit houdt in dat ze ook instructie krijgen in welke strategieën je het best kan gebruiken om te leren of om kennis te verwerven. Dit noemen we strategieën voor zelfregulerend leren. Het gaat dan bijvoorbeeld over het gebruiken van je voorkennis, het maken van aantekeningen, het stellen van doelen, het bijhouden van een planning en het checken of je de informatie begrijpt. Dit zijn bovendien strategieën die volgens onderwijsonderzoek zorgen voor betere leerprestaties. Ondanks dat leerlingen en studenten onmiskenbaar veel kennis opdoen, lijkt het erop dat zelfregulerend leren tijdens de les nauwelijks de aandacht krijgt die het verdient.
In deze openbare les laat Patrick Sins zien wat hierachter steekt, wat volgens onderzoek ‘werkt’ en wat het lectoraat hieraan samen met de onderwijspraktijk gaat doen.

Patrick Sins is lector Leren bij Kenniscentrum Talentontwikkeling en verbonden aan het Instituut voor Lerarenopleidingen van Hogeschool Rotterdam.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Als nieuw
8,80
Els Brakman
Mijn kind en ik
Tweedehands Beetje gebruikt
15,00
Els Brakman
Mijn kind en ik
Tweedehands Als nieuw
15,95
Tweedehands Als nieuw
58,30
Mark Elchardus
Sociologie
Tweedehands Echt gebruikt
45,45
Tweedehands Echt gebruikt
9,15
Tweedehands Als nieuw
8,80
Els Brakman
Mijn kind en ik
Tweedehands Beetje gebruikt
15,00
Els Brakman
Mijn kind en ik
Tweedehands Als nieuw
15,95
Tweedehands Als nieuw
58,30
Mark Elchardus
Sociologie
Tweedehands Echt gebruikt
45,45
Tweedehands Echt gebruikt
9,15