Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Triage

klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789031384655
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Springer Media B.V.
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina's
68

Waar gaat het over?

In Triage, klacht- en patiëntgerichte telefonische communicatie komen zowel de communicatieve vaardigheden die de triageassistent nodig heeft als de verslaglegging aan bod. Het eerste hoofdstuk behandelt het telefonisch triëren, een betrekkelijk nieuw begrip binnen de gezondheidszorg. Bij telefonische triage gaat het om het bepalen van de mate van urgentie en vervolgens het bepalen van de mate van zorg die moet worden verleend. Hoofdstuk twee gaat over communiceren. De basisvaardigheden van patiëntgericht communiceren worden beschreven en verrijkt met aansprekende voorbeelden. Het derde hoofdstuk gaat over de verslaglegging. In dit hoofdstuk wordt ingegaan op de verschillende doelstellingen van het verslag en wat de doktersassistent (e) in een verslag moet noteren. Bij veel telefoongesprekken is geen noodzaak voor triage, zoals de patiënt die belt voor het maken van een afspraak, het aanvragen van een (herhaal)recept of een verwijsbrief. In het nieuwe, vierde hoofdstuk wordt hierbij stilgestaan en wordt besproken hoe ook die gesprekken op een patiëntvriendelijke en patiëntgerichte wijze kunnen verlopen. Het vijfde en laatste hoofdstuk gaat over het werken met de HAAK-scorelijst. Deze scorelijst is ontwikkeld om de kwaliteit van de telefonische triage en de verslaglegging van de doktersassistent(e) tijdens de gesprekken in de huisartsenpraktijk te kunnen toetsen.Als vervolg op dit boek is Medische achtergronden bij triage (ISBN 9789031362097) verschenen. Deze twee boeken geven samen een compleet beeld van het telefonisch triëren in de huisartsenpraktijk.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
nog 1 op voorraad
55,45
nog 1 op voorraad
44,60
40% korting
nog 1 op voorraad
63,70 38,22
Anton Wisse
Vaatchirurgie
40% korting
nog 1 op voorraad
54,35 32,61
Monique van Meer
Thoraxchirurgie
40% korting
nog 1 op voorraad
41,75 25,05
70% korting
nog 1 op voorraad
15,90 4,77
nog 1 op voorraad
55,45
nog 1 op voorraad
44,60
40% korting
nog 1 op voorraad
63,70 38,22
Anton Wisse
Vaatchirurgie
40% korting
nog 1 op voorraad
54,35 32,61
Monique van Meer
Thoraxchirurgie
40% korting
nog 1 op voorraad
41,75 25,05
70% korting
nog 1 op voorraad
15,90 4,77