• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Schoolleiderschap aangekaart en in kaart gebracht / Praktijkgerichte literatuurstudies onderwijsonderzoek / 3

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

7,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Schoolleiderschap aangekaart en in kaart gebracht / Praktijkgerichte literatuurstudies onderwijsonderzoek / 3
Schoolleiderschap aangekaart en in kaart gebracht / Praktijkgerichte literatuurstudies onderwijsonderzoek / 3
Als nieuw
7,95
ISBN
9789033478130
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Acco uitgeverij
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
116

Waar gaat het over?

In het scholenlandschap van vandaag spelen schoolleiders meer dan ooit een sleutelrol. Deze wordt steeds meer divers en veeleisend. De overheid verwacht immers dat scholen meer en meer een eigen lokaal beleid voeren. Tegelijkertijd vinden er allerlei processen van schaalvergroting plaats, denk maar aan de invoering van scholengemeenschappen. Ook in het onderzoek en de theorievorming over schoolleiderschap deed er zich een verschuiving voor. Deze evoluties worden in dit boek in kaart gebracht. Het boek biedt een overzicht van omschrijvingen, conceptualiseringen en onderzoek over schoolleiderschap. De onderzoekers wijzen op een patstelling tussen enerzijds benaderingen die de formele schoolleider centraal stellen en anderzijds benaderingen die leiderschap zien als een organisatorische functie die feitelijk gestalte krijgt door het handelen van meerdere organisatieleden. Verder stellen zij vast dat het merendeel van de literatuur de instrumentele of taakdimensie van schoolleiderschap beklemtoont, terwijl het ook een relationele en emotionele aangelegenheid is. In recent onderzoek krijgt deze belevingsdimensie steeds meer aandacht. Ten slotte wordt het (beperkte) onderzoek over schoolleiderschap en schaalvergroting in kaart gebracht.
De auteurs presenteren een omvattend en integrerend conceptueel kader van schoolleiderschap. Dat kader is relevant voor onderzoekers, maar ook voor professionals die te maken hebben met het 'leiden' van scholen en scholengemeenschappen: het biedt hen een 'kaart' om op een meer systematische manier om te gaan met de complexe realiteit van schoolleiderschap .
Lees verder

Recensies

0 recensies

Meer in Onderwijs

70% korting
nog 1 op voorraad
33,20
Tweedehands Echt gebruikt
20,45
Tweedehands Beetje gebruikt
5,50
Tweedehands Echt gebruikt
68,55
70% korting
nog 1 op voorraad
33,20
Tweedehands Echt gebruikt
20,45
Tweedehands Beetje gebruikt
5,50
Tweedehands Echt gebruikt
68,55

Anderen bekeken ook

Salem Samhoud
Kus de visie wakker
10,15
Michael Fullan
De schoolleider
34,15
Myriam Lieskamp
Leren voor morgen
17,15
Manon C.P. Ruijters
Je binnenste buiten
43,00
Bas W. Blekkingh
Authentiek leiderschap
23,35
Freerk Wortelboer
Mijn binnenste buiten
sorry, niet op voorraad
Geert Kelchtermans, Eline Vanassche
Lessen uit LOEP
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad