• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Lessen uit LOEP

lerarenopleiders onderzoeken hun eigen praktijk
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789044131420
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Maklu, Uitgever
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina’s
196

Waar gaat het over?

Over het boek: Beter leraren kunnen opleiden door het onderzoeken van je eigen praktijk als lerarenopleider, dat is de inzet van dit boek. Het is ook de inzet van LOEP: Lerarenopleiders Onderzoeken hun Eigen Praktijk. Met de LOEP-benadering introduceren we in het Nederlandse taalgebied het gedachtegoed van de ''Self-Study of Teacher Education Practices''-beweging, die zich de voorbije twee decennia prominent ontwikkelde in het internationale onderzoek over de lerarenopleiding. In de LOEP-benadering gaan lerarenopleiders op zoek naar onderbouwde inzichten in hun eigen praktijk, met de bedoeling die praktijk te verbeteren. Door die kennis ook publiek te maken, dragen ze bouwstenen aan voor een gefundeerde didactiek van de lerarenopleiding. Leraren opleiden is immers een vak apart, dat vraagt om aparte professionals. Het boek gaat van start met de onderwijskundige uitgangspunten en principes van de LOEPbenadering. De systematische, theoretische introductie wordt meteen geconcretiseerd door uitvoerige voorbeelden van LOEP-onderzoek, die te maken hebben met het begeleiden van aspirant-leerkrachten in hun praktijkopleiding (stages, portfolio, reflectie). Ten slotte gaat het boek in op de vraag hoe lerarenopleiders (methodologisch en theoretisch) ondersteund kunnen worden bij het realiseren van hun LOEP-projecten. Over de auteur(s): Geert Kelchtermans studeerde Pedagogische Wetenschappen en Filosofie en is gewoon hoogleraar aan de KU Leuven, waar hij het Centrum voor Onderwijsbeleid, -vernieuwing en Lerarenopleiding leidt. Eline Vanassche is pedagoog en als Aspirant van het Fonds voor Wetenschappelijk Onderzoek verbonden aan het Centrum voor Onderwijsbeleid, -vernieuwing en Lerarenopleiding van de KU Leuven. Zij bereidt een doctoraatsproefschrift voor over de professionaliteit van de lerarenopleider. Ann Deketelaere studeerde Pedagogische Wetenschappen en behaalde een doctoraat in de Biomedische Wetenschappen met een proefschrift over portfolio's als hulpmiddel bij het leren tijdens de stages in de opleiding Geneeskunde. Zij werkt aan de KU Leuven als onderwijsondersteuner bij de Faculteit Geneeskunde, als praktijklector in de Specifieke Lerarenopleiding Gedragswetenschappen en als wetenschappelijk medewerker aan de Onderzoekseenheid Onderwijskunde.
Lees verder

Recensies

0 recensies
Anouk Mulder, Sara Blink
Word gewoon excellent
nog 1 op voorraad
4,75
Kristina Denissen, Rebecca Léonard
Studeerwijzer
nog 1 op voorraad
18,24
Anne van der Werff
Basisboek ontwerponderzoek
Tweedehands Als nieuw
12,50
Lowyck/Ver
Onderwijskunde
10% korting
nog 1 op voorraad
10,50
Vlaams Verbond van Het Katholiek Buitengewoon Onderwijs
Autisme-wijzer
10% korting
nog 1 op voorraad
11,30
Anouk Mulder, Sara Blink
Word gewoon excellent
nog 1 op voorraad
4,75
Kristina Denissen, Rebecca Léonard
Studeerwijzer
nog 1 op voorraad
18,24
Anne van der Werff
Basisboek ontwerponderzoek
Tweedehands Als nieuw
12,50
Lowyck/Ver
Onderwijskunde
10% korting
nog 1 op voorraad
10,50
Vlaams Verbond van Het Katholiek Buitengewoon Onderwijs
Autisme-wijzer
10% korting
nog 1 op voorraad
11,30

Anderen bekeken ook

Marijke Gommers, Marijke Gommers
Leraren opleiden
11,50
20% korting
7,50
25% korting
14,00
J. Jeronimoon, Hedwig Van Impe
Leraren doen het niet voor het geld
sorry, niet op voorraad