• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Positief gedrag op school voor kinderen met ASS - autismespectrumstoornissen

individueel programma om de schoolcultuur te leren
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
nog 1 op voorraad

30,10

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Positief gedrag op school voor kinderen met ASS - autismespectrumstoornissen
Positief gedrag op school voor kinderen met ASS - autismespectrumstoornissen
Beetje gebruikt
30,10
ISBN
9789044129465
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Garant - Uitgevers n.v.
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina’s
220

Waar gaat het over?

Over het boek:Positief gedrag op school is een individueel gericht programma dat het sociale gedrag van leerlingen beoogt te definiëren, aan te leren en te ontwikkelen, zodat de schoolse prestaties en het emotionele welbevinden bevorderd en gegarandeerd worden. Het is ontworpen voor leerlingen met ASS - autismespectrumstoornissen, maar vanwege het visuele en expliciete karakter van het programma is het ook geschikt voor leerlingen die een risico lopen gedragsproblemen te ontwikkelen, zoals leerlingen met communicatieproblemen, ontwikkelingsachterstanden, NLD - Non-verbale leerstoornissen en leerlingen met een andere culturele achtergrond.Het doel van dit programma is om een voorspelbare, consistente en positieve cultuur in alle contexten van de school (klas, gang, gymlokaal, eetzaal en zelfs de schoolbus) te bewerkstellingen voor leerlingen en schoolteams. Het programma richt zich door preventief handelen op het voorkomen van probleemgedrag van leerlingen en het beloont consistent de leerlingen die het adequate gedrag vertonen.Alle onderwijskundige procedures (cartooninstructie, gevisualiseerde sociale scenario's en video-modeling) zijn gericht op de ontwikkeling van zelfregulatie en gebaseerd op visuele ondersteuning, met als doel het adequaat schoolgedrag te verduidelijken. De betrokkenheid van ouders en leerlingen is essentieel om de ondersteuning van positief schoolgedrag tot een succes te maken.Over de auteur(s):Ina Miniankova is werkzaam als leraar, lector en onderzoeker in het aandachtsgebied Autisme, met speciale interesse voor sociale en gedragsproblemen bij autisme. Ze is doctor in de Pedagogische wetenschappen en docent aan de Wit-Russische Staatsuniversiteit, in de faculteit Speciaal Onderwijs. Ze geeft les in de modules Autisme en Meervoudige Beperkingen.Jan Schrurs heeft werkervaring als leraar en orthopedagoog in het Speciaal Onderwijs voor kinderen met verstandelijke beperkingen. Hij werkt als GZpsycholoog in een eigen praktijk met mensen met autisme en geeft les in de modules Autisme van de Masteropleiding Special Educational Needs (MSen) van Fontys Opleidingen Speciaal Onderwijs (OSO).
Lees verder

Recensies

0 recensies
Giel Vaessen, N.v.t.
Een wervelkind ADHD
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,85
4=3 actie
24,40
S. Degrieck
En Dan En Dan?
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,65
Linde Kraijenhoff
Het vollehoofdenboek
4=3 actie
24,25
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,95
Giel Vaessen, N.v.t.
Een wervelkind ADHD
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,85
4=3 actie
24,40
S. Degrieck
En Dan En Dan?
4=3 actie
nog 1 op voorraad
21,65
Linde Kraijenhoff
Het vollehoofdenboek
4=3 actie
24,25
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,95