• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie

Mythen, misverstanden en mogelijkheden
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
50% korting
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789046903216
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Coutinho
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina's
224

Waar gaat het over?

Overheden communiceren met burgers. En dat doen ze met een bedoeling, bijvoorbeeld bewoners laten weten dat er werkzaamheden in hun wijk gaan plaatsvinden waarvan ze hinder kunnen ondervinden. Of agressie tegen ambulancepersoneel verminderen. Maar waarom is de ene uiting effectief en doet de andere niets?

Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie geeft inzicht in de wijze waarop de overheid communicatie kan inzetten voor het veranderen van gedrag, het versterken of afzwakken van attitudes en het vergroten van de kennis van burgers. Dit gebeurt aan de hand van recente sociaalwetenschappelijke inzichten, geïllustreerd met voorbeelden uit campagnes en krantenartikelen.
Op de bijbehorende website staan een extra casus en vragen en opdrachten waarmee de lezer de theorie uit het boek in praktijk kan brengen.

Nieuwe aanpak in overheidscommunicatie is bedoeld voor hbo- en wo-studenten van opleidingen waarin aandacht is voor (overheids)communicatie en gedragsbeïnvloeding. Daarnaast is het een naslagwerk voor communicatieprofessionals en bestuurders.

Bert Pol en Christine Swankhuisen richtten in 1997 Tabula Rasa op, een onderzoeks- en adviesbureau gericht op gedragsverandering en communicatie. Zij zijn daarnaast verbonden aan de Radboud Universiteit Nijmegen, de Universiteit Maastricht en de Universiteit Leiden.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
10,00
Arjen P. van Leeuwen
Participatieverhaal halen
17,40
25% korting
5,00 3,75
25% korting
6,90 5,17
25% korting
3,90 2,92
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
10,00
Arjen P. van Leeuwen
Participatieverhaal halen
17,40
25% korting
5,00 3,75
25% korting
6,90 5,17
25% korting
3,90 2,92

Anderen bekeken ook

27,00
Belinda Belinda Gaag
Publieke communicatie
17,00
Robert B. Cialdini
Invloed
16,55
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Hans Siepel, Frank Regtvoort
Congruente overheidscommunicatie
Geef me een seintje