• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Mediarelaties en persvoorlichting

Framen, pluggen en positioneren bij politiek en overheid
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

34,04

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Mediarelaties en persvoorlichting
Mediarelaties en persvoorlichting
Als nieuw
34,04
612200112
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789462363861
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina's
204

Waar gaat het over?

Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen alle mogelijke vormen van communicatie om het beleid van politici en daarmee ook de politici zelf zo goed mogelijk te presenteren.In dit boek komen verschillende aspecten van persvoorlichting en mediarelaties aan de orde. Welke veranderingen hebben plaatsgevonden in de wereld van politiek en overheid waardoor media zo aan belang hebben gewonnen? Wat zijn de verschillende soorten adviseurs die zich met dit thema bezighouden? In hoeverre zijn zij op te vatten als spindoctors? Welke strategie hanteren zij en in hoeverre zijn zij bepalend voor de communicatiestrategie richting de media?Dit boek gaat in op het verkrijgen van aandacht van de traditionele en online media. Hoe spelen persvoorlichters in op de nieuwsvoorkeuren van journalisten, hoe onderhandelen zij met journalistieke redacties en welke rol spelen sociale media hierbij? Hoe kan het beste beeld worden neergezet: door middel van framing van beleidsvoorstellen, door personalisering van politiek of door het lekken van informatie?Dit boek gaat in op zowel de theorie als praktijk van mediarelaties en persvoorlichting en is geschikt voor cursussen overheidscommunicatie, politieke communicatie, persvoorlichting, mediarelaties en journalistiek.Chris Aalberts is docent en onderzoeker politieke communicatie. Maarten Molenbeek is bestuursvoorlichter bij de gemeente Rotterdam.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
25% korting
47,60 35,70
50% korting
13,70 6,85
13,04
Charles Huijskens
Code sociale media
4,50
50% korting
5,50 2,75
25% korting
47,60 35,70
50% korting
13,70 6,85
13,04
Charles Huijskens
Code sociale media
4,50
50% korting
5,50 2,75

Anderen bekeken ook

Willem Bemboom
Omgaan met de media
50% korting
2,77
25,00
23,80
Jochum de Graaf
Het mediaboek
50% korting
1,95
Sara Vercauteren
Geen commentaar
34,50
Maarten Roest
Woordvoerder
50% korting
6,45
Belinda Belinda Gaag
Publieke communicatie
17,00
Geef me een seintje