• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Mediarelaties en persvoorlichting

framen, pluggen en positioneren bij politiek en overheid
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789462363861
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Boom Lemma Uitgevers
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina’s
204

Waar gaat het over?

Traditionele en online media spelen een steeds belangrijkere rol in de wereld van overheid en politiek. Er gaat geen dag voorbij of volksvertegenwoordigers, wethouders, ministers of ambtenaren zijn in het nieuws. Persvoorlichters proberen deze media-aandacht in goede banen te leiden. Zij verzorgen alle mogelijke vormen van communicatie om het beleid van politici en daarmee ook de politici zelf zo goed mogelijk te presenteren. In dit boek komen verschillende aspecten van persvoorlichting en mediarelaties aan de orde. Welke veranderingen hebben plaatsgevonden in de wereld van politiek en overheid waardoor media zo aan belang hebben gewonnen? Wat zijn de verschillende soorten adviseurs die zich met dit thema bezighouden? In hoeverre zijn zij op te vatten als spindoctors? Welke strategie hanteren zij en in hoeverre zijn zij bepalend voor de communicatiestrategie richting de media? Dit boek gaat in op het verkrijgen van aandacht van de traditionele en online media. Hoe spelen persvoorlichters in op de nieuwsvoorkeuren van journalisten, hoe onderhandelen zij met journalistieke redacties en welke rol spelen sociale media hierbij? Hoe kan het beste beeld worden neergezet: door middel van framing van beleidsvoorstellen, door personalisering van politiek of door het lekken van informatie? Dit boek gaat in op zowel de theorie als praktijk van mediarelaties en persvoorlichting en is geschikt voor cursussen overheidscommunicatie, politieke communicatie, persvoorlichting, mediarelaties en journalistiek. Chris Aalberts is docent en onderzoeker politieke communicatie. Maarten Molenbeek is bestuursvoorlichter bij de gemeente Rotterdam.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Marc Mombaerts, Tania van den Bergh
Even uw aandacht
Tweedehands Als nieuw
5,10
nog 1 op voorraad
14,40
nog 1 op voorraad
7,10
nog 1 op voorraad
9,50
Rob Simon, Rob Simon
Handboek Pensioencommunicatie
nog 1 op voorraad
26,00
J. Mies, W. Okkerse
Persberichtenwijzer
nog 1 op voorraad
9,20
Marc Mombaerts, Tania van den Bergh
Even uw aandacht
Tweedehands Als nieuw
5,10
nog 1 op voorraad
14,40
nog 1 op voorraad
7,10
nog 1 op voorraad
9,50
Rob Simon, Rob Simon
Handboek Pensioencommunicatie
nog 1 op voorraad
26,00
J. Mies, W. Okkerse
Persberichtenwijzer
nog 1 op voorraad
9,20

Anderen bekeken ook

Willem Bemboom
Omgaan met de media
4,75
8,65
Jochum de Graaf, Stephan Steinmetz
Het mediaboek
5,00
Sara Vercauteren
Geen commentaar
35,55
Maarten Roest
Woordvoerder
12,90
Len Middelbeek, Belinda Belinda Gaag
Publieke communicatie
14,40
Noel Slangen, Frank Willemse
Slangen in de coulissen
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad