• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Media onder de loep

een inleiding tot de mediastudies
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
50% korting

4,15

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Media onder de loep
Media onder de loep
Echt gebruikt
4,15
ISBN
9789033485930
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Acco uitgeverij
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
208

Waar gaat het over?

Media onder de loep, een inleiding in de mediastudies is in de eerste plaats een handboek voor studenten die de studie van de massamedia onontbeerlijk achten voor hun verdere loopbaan als mediaprofessional. Daarnaast is het boeiend leesmateriaal voor al wie een algemeen inzicht wil krijgen in het Vlaamse medialandschap.

Doorheen de verschillende hoofdstukken wordt de lezer ingewijd in een landschap dat steeds in beweging is. Een veranderd gebruik van de media, nieuwe spelers op de markt, een gev arieerder aanbod,... Dit alles heeft ervoor gezorgd dat de klassieke media opgaan in een ruimer media-landschap. De nadruk in dit werk ligt op de situering van de media in het algemeen -met focus op de printmedia en de digitale media.

Speciale aandacht gaat uit naar mediamarketing, commercialisering en concentratiebewegingen. De tijd van media als familiebedrijfje of als spreekbuis van een politieke partij of vereniging is voorbij. De strijd om de lezer, kijker, luisteraar, surfer is de laatste decennia losgebarsten en maakt van massamedia commerciële producten die verkocht moeten worden. Het is dus ook belangrijk dat toekomstige mediaprofessionals de marketingprincipes in een mediabedrijf kunnen toepassen.

Over de auteur:

Katheline De Lembre is lector aan de Arteveldehogeschool te Gent. Ze doceert Mediastudies, Media-analyse en Marketing.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

50% korting
Katheline De Lembre
Media onder de loep
3,90
50% korting
Katheline de Lembre
Media onder de loep
4,75

Recensies

0 recensies
50% korting
Yvonne Gramsbergen-Hoogland
Gesprekken in organisaties
5,00
50% korting
Yvonne Gramsbergen-Hoogland
Gesprekken in organisaties
3,90
nog 1 op voorraad
4,75
50% korting
3,90
Henk van Ess, Hille van der Kaa
Handboek datajournalistiek
nog 1 op voorraad
24,70
nog 1 op voorraad
12,00
50% korting
Yvonne Gramsbergen-Hoogland
Gesprekken in organisaties
5,00
50% korting
Yvonne Gramsbergen-Hoogland
Gesprekken in organisaties
3,90
nog 1 op voorraad
4,75
50% korting
3,90
Henk van Ess, Hille van der Kaa
Handboek datajournalistiek
nog 1 op voorraad
24,70
nog 1 op voorraad
12,00

Anderen bekeken ook

50% korting
Hanneke Evers
Media-Ethiek
4,25
50% korting
Iris Musschoot
Media in beweging
5,00