• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Marktonderzoek

Methoden en toepassingen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
25% korting
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

19,00 14,25

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Marktonderzoek
Marktonderzoek
Beetje gebruikt
14,25
373401741
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789043030441
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Pearson Benelux
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina's
555

Waar gaat het over?

Het boek Marktonderzoek behandelt de methodologie van onderzoek en is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is dit boek zeer geschikt als leidraad voor marktonderzoekers en marketingverantwoordelijken bij het uitvoeren en leiden van onderzoek.

In Marktonderzoek wordt de methodologie van het onderzoek (gegevensverzameling en -analyse) op heldere wijze uitgelegd. Er wordt ruim aandacht besteed aan de toepassing van de technieken op specifieke marketingproblemen, zoals onderzoek bij nieuwe producten, klantensatisfactie en segmentatie. Elke techniek wordt uitgelegd aan de hand van voorbeelden uit de marketing- en marktonderzoekspraktijk.

In de vierde editie is de inhoud van onder meer de hoofdstukken over kwalitatief onderzoek, gegevensverzameling, clusteranalyse, marktsegmentatie, databankonderzoek en tevredenheidsmeting grondig bewerkt. Nieuwe trends, methodes en inzichten zijn in de hoofdstukken geïntegreerd. In verschillende hoofdstukken is meer aandacht gegeven aan technieken en toepassingen van online onderzoek. Tot slot werd het boek van vele extra praktijkvoorbeelden voorzien.

Op www.pearsonxtra.nl is voor studenten en docenten aanvullend studie- en lesmateriaal beschikbaar, zoals een eText, meerkeuzevragen, open vragen en statistische oefeningen en een docentenhandleiding. Op het docentengedeelte van de website staan ook voorbeelden van zowel goede als slechte vragenlijsten, die de docent kan gebruiken om studenten te helpen met het ontwikkelen van vragenlijsten.

Patrick De Pelsmacker is gewoon hoogleraar Marketing aan de Universiteit Antwerpen en buitengewoon hoogleraar Marketing aan de Universiteit Gent.

Patrick Van Kenhove is gewoon hoogleraar Marketing en Marktonderzoek aan de Universiteit Gent.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

50% korting
10,75
Patrick de Pelsmacker
Marktonderzoek
11,10

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Anderen bekeken ook

50% korting
10,75
50% korting
13,05
25% korting
18,11
Patrick De Pelsmacker, Patrick Van Kenhove
Marktonderzoek
Geef me een seintje
Patrick De Pelsmacker, Patrick Van Kenhove
Marktonderzoek, 3/E
Geef me een seintje
Geef me een seintje