• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De Klantgerichte Overheid

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789013043921
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Uitgeverij Kluwer Bv
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina’s
214

Waar gaat het over?

Klanttevredenheid staat hoog op de prioriteitenlijst van menige organisatie. En al heeft de profitsector wellicht een lichte voorsprong als het gaat om klantgericht werken, meer en meer timmeren ook overheidsorganisaties aan deze weg. Deze organisaties staan centraal in dit boek. Overheidsorganisaties zijn divers. Gemeenten, waterschappen, politie, uitvoeringsinstanties, ze vallen allemaal onder de overheid. Ook semi-overheids-organisaties als ziekenhuizen, woningcorporaties en bibliotheken worden door velen gezien als 'de overheid'. Klanten, door veel overheidsinstanties burgers genoemd, blijven wrijving merken in contacten met de overheid. Dat komt door-dat klanten in het hier en nu, terwijl de organisaties vaak in systemen denken. Dat geldt overigens ook voor contacten tussen bedrijven en overheid. Maar liefst 41 overheidsorganisaties zijn bezocht voor de totstandkoming van dit boek, hetgeen resulteerde in evenzoveel interessante cases. Uit die cases blijkt dat er de afgelopen jaren heel veel is gedaan om de klantgerichtheid te vergroten. Toch valt er op dat terrein nog een wereld te winnen, zowel voor organisaties die al een eind op dit traject zijn gevorderd als voor hen die nog aan het begin staan. Het huidige kabinet (februari 2007) heeft dit aspect van overheidsdienst-verlening dan ook niet voor niets in het coalitieakkoord opgenomen. De vele voorbeelden in het boek van het omgaan met burgers geven een goed beeld van hoe deze instanties werken en wat zij kunnen doen om hun klantgerichtheid te verbeteren. De klantgerichte overheid is geschreven door drs. Jean-Pierre Thomassen, vennoot TNO MC Customer Management en managing consultant TNO Management Consultants.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

8,95
Herberd Prinsen
Zeg nee tegen pesten!
5,45
70% korting
7,00
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad