• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Communicatie Dossier 36 - Focus op de webbezoeker

tips en technieken om website beter op de bezoekers af te stemmen
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789491560323
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Adformatie Groep
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina’s
152

Waar gaat het over?

FOCUS OP DE WEBBEZOEKER 'Je moet de website afstemmen op de bezoeker' is waarschijnlijk het meest gegeven advies voor websites. Maar hoe doe je dat? Daarover gaat dit boek. Het beschrijft een groot aantal eenvoudige, eff ectieve technieken om websites zo goed mogelijk op de behoeften en het gedrag van de webbezoekers af te stemmen en de inhoud goed vindbaar te maken. In dit boek komen onder meer de volgende onderwerpen aan bod: - doelen van de website; - inventarisatie bezoekersbehoeften; - persona's; - zoekmachine vindbaarheid (SEO); - inrichting van de homepage, landingspagina's en informatieve pagina's; - het schrijven van scanbare, goed vindbare webtekst; - navigatie, card-sorttechnieken; - de interne zoekmachine; - formulieren; - toegankelijkheid voor blinden en slechtzienden; - usability tests; - statistieken. Een paar tips: - Bepaal wat de vijf belangrijkste 'taken' zijn (dingen die mensen op de website moeten kunnen vinden of doen) en bekijk hoe gemakkelijk het is om die uit te voeren. - Laat iemand op de website een aantal taken hardop denkend uitvoeren bekijk hoe dit verloopt en hoe de website kan worden verbeterd. - Raadpleeg de ingevoerde zoektermen van de interne zoekmachine om te zien wat mensen op de website zoeken. Bekijk of de gezochte informatie gemakkelijk te vinden is. - Zorg dat de paginatitel en de kopjes de belangrijkste informatie communiceren en de zoekwoorden bevatten waarmee mensen de informatie zoeken. AUTEUR Ben Vroom is eigenaar van Ben Vroom Usability. Hij test websites bij gebruikers, beoordeelt websites en geeft advies over de inrichting van websites. Hij publiceert regelmatig over usability, het testen van websites en aanverwante onderwerpen. Eerdere uitgaven van Ben Vroom: - De tekst getest. Handleiding voor het pretesten van schriftelijk materiaal (Van Gorkum 1994) - De Erfenis van Timur Lenk (reisverhalen en foto's Oezbekistan, goodwilluitgave 2000) - Checklist voor goede websites (Kluwer 2002) - Websites testen bij gebruikers (Kluwer 2008)
Lees verder

Recensies

0 recensies
Tweedehands Beetje gebruikt
13,00
Tweedehands Echt gebruikt
19,60
Tweedehands Als nieuw
24,15
25% korting
9,50
Tweedehands Beetje gebruikt
13,00
Tweedehands Echt gebruikt
19,60
Tweedehands Als nieuw
24,15
25% korting
9,50

Anderen bekeken ook

20% korting
8,45
25% korting
8,85
30% korting
5,00
10% korting
9,04
Bea Aarnoutse
Alignment 2.0
15,35
Luc van Beers, Gaby Nedeski
Internal branding 2.0
24,80
19,90
sorry, niet op voorraad
Jeroen Janssen, Saskia Ramakers
Tegenwind geeft vleugels
sorry, niet op voorraad