• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Business Model Shifts

6 wegen naar nieuwe waardecreatie voor klanten
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789024434855
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Boom
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina’s
288

Waar gaat het over?

‘Business model shifts’ zijn veranderingen in je businessmodel naar meer waarde en relevantie voor klanten. Laat je inspireren door bedrijven als Netflix, Amazon en Alibaba en maak je eigen shift! Amazon ging van het verkopen van boeken over op het leveren van ‘gemak’. Netflix liet zich leiden door het kijkgedrag van haar klanten en stapte over van het verhuren van dvd’s op online streamen en het produceren van originele televisieseries. Alibaba ging van aparte winkels naar een wereldwijd platform om leveranciers en klanten te verbinden. Dit soort veranderingen zijn verschuivingen (shifts) in het businessmodel die ervoor zorgen dat een bedrijf relevant blijft. Business Model Shifts is een inspirerende verzameling van meer dan 100 toonaangevende businessmodellen. Ze geven belangrijke inzichten over waardecreatie en relevantie. De cases zijn opgedeeld in zes categorieën: de shift van product naar dienst, de shift van aandeelhouders naar stakeholders, de digitale shift naar altijd verbonden zijn met klanten, de shift naar platformen, de shift naar exponentiële groei en de shift naar circulaire waardecreatie. Elk van de verschuivingen wordt op een visuele manier gepresenteerd en onthult de essentie van waardecreatie. Dit boek vol leerzame voorbeelden zet je aan tot strategisch denken en handelen en moedigt je aan om je eigen shift te maken.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Business model generatie
21,75
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Waarde propositie ontwerp
22,70
Mirjam Broekhoff, Harm Stumpel
Marktonderzoek
52,55
Patrick van der Pijl, Justin Lokitz
Ontwerp betere business
43,00
Patrick van der Pijl, Erik Prins
Design denken & doen
33,75
Danny Oosterveer
Databedreven marketing
22,00
Yousri Mandour, Dorien van der Heiden
De strategie van de kreeft
22,40
sorry, niet op voorraad
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Waarde propositie ontwerp
sorry, niet op voorraad
O.C.R. Marres, H. Vermeulen, C. Wisman
Boom fiscale studieboeken - Hoofdzaken belastingrecht
sorry, niet op voorraad