Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Waarom doen we dit eigenlijk?

De businesscase als succesfactor voor projecten
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie
nog 1 op voorraad

16,10

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Waarom doen we dit eigenlijk?
Waarom doen we dit eigenlijk?
Als nieuw
16,10
513901384
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789089654441
Bindwijze
Hardcover , Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Van Duuren Media
Jaar van uitgifte
2019
Aantal pagina’s
156

Waar gaat het over?

Problemen tijdens de uitvoering van projecten ontstaan vaak al voordat deze projecten beginnen. Te hoge verwachtingen en onduidelijkheid over wat het project uiteindelijk moet opleveren liggen daar vaak aan ten grondslag. Daarom is een goede businesscase een noodzaak voor elk project. Een goede businesscase is niet alleen de verantwoording van een project als basis voor besluitvorming, maar ook een krachtig hulpmiddel om leiderschap te versterken en de besturing te verbeteren. De kern van een sterke businesscase is een oneliner: een helder antwoord op de vraag waarom een project nodig is. 'Waarom doen we dit eigenlijk?' vertelt hoe u een businesscase maakt en laat met aansprekende praktijkvoorbeelden zien hoe u een businesscase gebruikt. Bijvoorbeeld: * als basis voor succesvolle projectcommunicatie; * om gebruikersinbreng in goede banen te leiden; * om lastige kwesties op te lossen; * om draagvlak te cre?ren voor de invoering van het projectresultaat; * als richtinggevend stuurinstrument. In deze tweede druk is een nieuw hoofdstuk ingevoegd: Hoe krijg ik inzicht in de baten? Daarnaast is de volledige tekst van het boek geactualiseerd. 'Ik kan dit boek van harte aanbevelen aan opdrachtgevers en stuurgroepleden zodat ook zij zien dat het maken en gebruiken van een goede businesscase (inclusief oneliner) een enorm krachtig instrument is om projecten met succes te kunnen sturen en laten uitvoeren.' - managementboek.nl 'Nog niet eerder is zo een helder en inspirerend boek over dit onderwerp geschreven. Een standaardwerk dat in iedere managementboekenkast thuishoort.' - projectleider-worden.nl
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

4=3 actie
4,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,60
David Stephenson
Big data ontrafeld
4=3 actie
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,90
4=3 actie
4,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,60
David Stephenson
Big data ontrafeld
4=3 actie
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,90

Anderen bekeken ook

Kees van Alphen
Financieel management
4=3 actie
18,25
4=3 actie
34,95
Léon de Caluwé
Leren veranderen
4=3 actie
35,95
Gijs van Wulfen
Het innovatiedoolhof
sorry, niet op voorraad
Michiel van der Molen
Zet het op een bierviltje
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Michiel van der Molen
Waarom doen we dit eigenlijk?
sorry, niet op voorraad
E.A.M. Mooijman
De complete consultant
sorry, niet op voorraad