• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Waarom doen we dit eigenlijk?

de businesscase als succesfactor voor projecten
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789089651570
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Duuren Media, Van
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina's
144

Waar gaat het over?

Problemen tijdens de uitvoering van projecten ontstaan vaak al voordat deze projecten beginnen. Te hoge verwachtingen en onduidelijkheid over wat het project uiteindelijk moet opleveren liggen daar vaak aan ten grondslag. Daarom is een goede businesscase een noodzaak voor elk project.Een goede businesscase is niet alleen de verantwoording van een project als basis voor besluitvorming, maar ook een krachtig hulpmiddel om leiderschap te versterken en de besturing te verbeteren. De kern van een sterke businesscase is een oneliner, een helder antwoord op de vraag waarom een project nodig is.Waarom doen we dit eigenlijk? vertelt hoe je een businesscase maakt en laat met aansprekende praktijkvoorbeelden zien hoe je een businesscase gebruikt. Bijvoorbeeld, als basis voor succesvolle projectcommunicatieom gebruikersinbreng in goede banen te leidenom lastige kwesties op te lossenom draagvlak te creëren voor de invoering van het projectresultaatals richtinggevend stuurinstrument.In deze tweede druk is een nieuw hoofdstuk ingevoegd: Hoe krijg ik inzicht in de baten? Daarnaast is de volledige tekst van het boek geactualiseerd.Ik kan dit boek van harte aanbevelen aan opdrachtgevers en stuurgroepleden zodat ook zij zien dat het maken en gebruiken van een goede businesscase (inclusief oneliner) een enorm krachtig instrument is om projecten met succes te kunnen sturen en laten uitvoeren.managementboek.nlNog niet eerder is zo een helder en inspirerend boek over dit onderwerp geschreven. Een standaardwerk dat in iedere managementboekenkast thuishoort.'projectleider-worden.nl
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

4,95
Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
11,90
Marieke van der Laan
Positief verrast
50% korting
17,00 8,50
Raf Stevens
Raak!
Tweedehands Als nieuw
14,90
Wouter Visser
Engage!
Tweedehands Als nieuw
12,00
Marc Konings
Het kan dus wel!
50% korting
15,55 7,77
4,95
Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
11,90
Marieke van der Laan
Positief verrast
50% korting
17,00 8,50
Raf Stevens
Raak!
Tweedehands Als nieuw
14,90
Wouter Visser
Engage!
Tweedehands Als nieuw
12,00
Marc Konings
Het kan dus wel!
50% korting
15,55 7,77

Anderen bekeken ook

Richard de Leth
Oersterk
25,40
14,80
Elizabeth Gilbert
Het hart van alle dingen
6,45
Kees Benschop
Marketing / Pitch
25% korting
12,30
24,20
Kees van Alphen
Financieel management
17,80
Rutger Slump
Baanbreker!
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Rob van der Noll
De opdrachtgever
Geef me een seintje
Michiel van der Molen
Waarom doen we dit eigenlijk?
Geef me een seintje
Geef me een seintje