Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Vitale organisatiestrategie

Een ontdekkingstocht naar waarde, positie en identiteit
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
70% korting
nog 1 op voorraad

9,45

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Vitale organisatiestrategie
Vitale organisatiestrategie
Echt gebruikt
9,45
491100777
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789013116144
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Wolters Kluwer Nederland B.V.
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina’s
329

Waar gaat het over?

In elke strategie spelen naast rationele en objectieve factoren ook emotionele en subjectieve elementen een belangrijke rol. Het gaat dus bij strategie niet om louter intellectuele hoogstandjes, maar om passies en ambities, die vorm krijgen doordat mensen ermee aan de slag gaan. Daardoor is werken aan een 'vitale organisatiestrategie' een ontdekkingstocht zoals het leven.

Uitgangspunt in dit boek is dat mensen in een georganiseerd verband doelen nastreven vanuit de drie P's: people, profit en planet. Daarbij draait het om drie begrippen die nauw met elkaar verbonden zijn: waardecreatie, positionering en identificatie. Een vitale organisatiestrategie kenmerkt zich door:
*een nadruk op waardecreatie voor en met afnemers;
*een sterke positionering ten opzichte van medeaanbieders;
*een sterke identificatie van medewerkers en overige belangenpartijen met de organisatie en het organisatiebeleid.
De introductie van het begrip identificatie is nieuw en eigen voor dit boek. Met deze term benadrukken de auteurs het belang van het zich persoonlijk verbonden voelen, van het deel uitmaken van de organisatie als gemeenschap. Identificatie richt zich dus op de band tussen medewerkers en hun onderneming, maar ook op de betrokkenheid van klanten en mogelijke andere partijen met die onderneming.

Verder is dit boek uniek door zijn integrale perspectief op de mens en het leven. Een stappenplan zult u dan ook niet aantreffen. Strategievorming is immers geen lineair proces, maar een proces van creatief puzzelen, van al doende leren wat werkt bij de ontwikkeling van een businessidee. Dit gebeurt door basale wie-, wat- en hoe-vragen te stellen en door te onderzoeken welke mechanismen aan 'wat werkt' ten grondslag liggen.

Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
nog 1 op voorraad
39,75
Michael Jongeneel, Guido van de Wiel
8 Essentiële stappen voor leiders van de toekomst
40% korting
nog 1 op voorraad
26,75
Gerben Nijmeijer
NILS
40% korting
nog 1 op voorraad
18,90
nog 1 op voorraad
15,04
Pieter ter Kuile
Triggers
Tweedehands Echt gebruikt
6,55
Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
nog 1 op voorraad
39,75
Michael Jongeneel, Guido van de Wiel
8 Essentiële stappen voor leiders van de toekomst
40% korting
nog 1 op voorraad
26,75
Gerben Nijmeijer
NILS
40% korting
nog 1 op voorraad
18,90
nog 1 op voorraad
15,04
Pieter ter Kuile
Triggers
Tweedehands Echt gebruikt
6,55

Anderen bekeken ook

47,45
70% korting
11,70
Mark H. Johnson, Michelle De Haan
Developmental Cognitive Neuroscience 4E
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Thys van der Molen, Donald van Tol, Hanke Dekker, Menno de Bree
Handboek medische professionaliteit
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad