Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Vergelijkende reclame

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

12,90

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Vergelijkende reclame
Vergelijkende reclame
Als nieuw
12,90
1040700800
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789013021219
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Wolters Kluwer Nederland B.V.
Aantal pagina's
250

Waar gaat het over?

'Hertz has more new cars than AVIS has cars'. Dit soort reclame-uitingen zijn in de Verenigde Staten al lang toegestaan. In Nederland mocht dat niet. In april 2002 is daar verandering in gekomen door nieuwe regelgeving. Het is sindsdien ook in Nederland mogelijk om onder bepaalde voorwaarden in vergelijkende reclame de naam van een concurrent of van diens producten te noemen. Adverteerders, marketeers en juristen zijn de grenzen van die nieuwe regelgeving gaan opzoeken; het gebruik van vergelijkende reclame is duidelijk toegenomen. Nieuwkomers als Tele2 en easyJet hebben vergelijkende reclame gebruikt om marktaandeel van KPN en KLM te veroveren. Maar ook gevestigde bedrijven als Philips, Gazelle, Gillette en Edah zijn de strijd aangegaan. Dit heeft geleid tot een serie kleurrijke uitspraken van rechters en van de Reclame Code Commissie. Aan de hand van die uitspraken wordt in deze uitgave beeldend uiteengezet wat wel en niet mag op het gebied van vergelijkende reclame in Nederland. De ontwikkelingen worden op een heldere manier toegankelijk gemaakt voor iedereen die geïnteresseerd is in de grenzen van vergelijkende reclame.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies