• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Transmedia

Verhalen vertellen in het digitale tijdperk
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

14,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Transmedia
Transmedia
Als nieuw
14,30
1151400250
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789089645883
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Amsterdam University Press
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina's
150

Waar gaat het over?

Van The Lord of the Rings tot Harry Potter, van Game of Thrones tot The Walking Dead: in de afgelopen jaren duiken er steeds meer verhalen op die via meerdere media verteld worden en waarbij de auteurs vertrouwen op een netwerk van fans en lezers; niet alleen om hun verhalen te verspreiden, maar ook om hun verhaal verder vorm te geven. Transmedia versnippert doelbewust een verhaal over meerdere media en platformen waarbij elk medium het verhaal verrijkt met zijn eigen mediumspecificiteit. Harry Potter en The Walking Dead zijn slechts enkele voorbeelden van verhalen waarbij televisie, literatuur, strips en videogames samen worden ingezet om fans te stimuleren hun eigen content te delen. Memes, mashups en fanfictie hebben het publiek veranderd van passieve toeschouwers in een actieve gemeenschap die zich betrokken voelen bij de ontwikkeling van 'hun' verhaal. In sommige gevallen leidt dit zelfs tot totaal nieuwe verhalen, zoals Fifty Shades of Grey, de succesvolle boekenreeks die ooit begon als spin-off van Twilight en die inmiddels op haar beurt weer haar eigen spin-offs kent. In Transmedia: verhalen vertellen in het digitale tijdperk laat Dan Hassler-Forest zien hoe de manier waarop verhalen verteld, ontwikkeld en gedeeld worden in de afgelopen jaren is veranderd. Deze nieuwe ontwikkelingen dagen de klassieke verhoudingen tussen auteur en lezer uit en beïnvloeden zowel de vorm als de inhoud van populaire media. Het boek schetst de historische ontwikkeling van ons hedendaagse medialandschap. Aan de hand van sprekende voorbeelden uit verschillende media biedt hij inzicht in deze veranderingen, en hoe dit de manier waarop wij verhalen vertellen en ervaren heeft beïnvloed.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Tweedehands Beetje gebruikt
14,95
Tweedehands Als nieuw
36,95
Tweedehands Als nieuw
51,85
Tweedehands Beetje gebruikt
31,25
50% korting
10,00 5,00
25% korting
22,30 16,72
Tweedehands Beetje gebruikt
14,95
Tweedehands Als nieuw
36,95
Tweedehands Als nieuw
51,85
Tweedehands Beetje gebruikt
31,25
50% korting
10,00 5,00
25% korting
22,30 16,72

Anderen bekeken ook