Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Televisiestudies

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
70% korting
4=3 actie

4,15

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Televisiestudies
Televisiestudies
Echt gebruikt
4,15
832200393
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789059317642
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
372

Waar gaat het over?

Televisiestudies is de opvolger van Inleiding televisiestudies, de eerste Nederlandstalige introductie op dit sterk gegroeide vakgebied. Televisie is nog altijd het grootste alles-in-één medium. Het biedt vermaak, debat en informatie. Het houdt ons op de hoogte van wat er in de wereld gebeurt in kaders die ons vriendelijk uitnodigend toch graag een bepaalde kant op sturen. Hoe voorziet televisie ons van wereldbeelden en hoe helpt het medium ons onszelf te herkennen als een bepaald soort persoon, burger of consument?
Het eerste deel van Televisiestudies biedt theoretische handvatten die voortkomen uit het internationale perspectief van cultural studies. In het deel daarna gebruiken de auteurs datzelfde kader om televisie heel praktisch te bespreken. Televisieproductie komt dan aan de orde, maar ook de discussie over de macht van het medium en over de vraag of kijkers nu wel of niet kwetsbaar zijn. Omdat we gewend zijn televisie te herkennen in kenmerkende genres, gaat het vervolgens over 'make-over' programma's, over sport op tv en over televisie voor kinderen. Het vierde deel beziet televisie als het mondiale medium dat het eigenlijk al heel lang is. Zo leent televisie wereldwijd genres en 'formats' bij de buren, en beheersen Amerikaanse televisiemakers het geheim om de rest van de wereld het gevoel te geven voor ons allemaal te spreken. Hoe het zit met de handel in formats en hoe het moet met de journalistiek in een gemondialiseerde en snel veranderende wereld, zijn de andere onderwerpen in dit deel van het boek. Televisiestudies eindigt met een beknopte geschiedenis van televisie in Nederland, een waar jongensboek, en een blik op de toekomst van het medium.
Televisiestudies is bedoeld voor studenten media, communicatie- en cultuurstudies, en voor iedereen die in televisie geïnteresseerd is.

Joke Hermes is lector Media, Cultuur en Burgerschap aan de hogeschool Inholland, en doceert daarnaast televisiestudies aan de afdeling Media en Cultuur van de Universiteit van Amsterdam.
Maarten Reesink doceert televisiestudies aan de afdeling Media en Cultuur van de
Universiteit van Amsterdam.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
9,30
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,95
Willem Pekelder
Uitgekeken
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,45
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,45
Steven de Foer
Hollywood Boulevard
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,15
4=3 actie
11,55
4=3 actie
nog 1 op voorraad
9,30
4=3 actie
nog 1 op voorraad
11,95
Willem Pekelder
Uitgekeken
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
7,45
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
23,45
Steven de Foer
Hollywood Boulevard
4=3 actie
nog 1 op voorraad
22,15
4=3 actie
11,55

Anderen bekeken ook

4=3 actie
6,00
4=3 actie
5,00
40% korting
4=3 actie
4,65
Dan Hassler-Forest
Transmedia
4=3 actie
15,90
Vincent Crone, Rob Leurs
Media
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad