• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Strategie in het echt

Verandermanagement in middelgrote organisaties
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Stapelweken
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789463192231
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Scriptum Management
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina's
312

Waar gaat het over?

Elke manager of bestuurder worstelt met de vraag op welke manier hij het beste vorm kan geven aan de vereiste veranderingen en innovatie binnen zijn organisatie. In de huidige tijd neemt het belang van deze vraag alleen maar toe. De manier waarop managers hiermee omgaan hangt sterk af van de omvang van de organisatie. Kleinere organisaties hebben vaak voldoende aan de ‘keukentafelmethode’. Grotere organisaties daarentegen zijn juist vaak gebaat bij een degelijke en gestructureerde analyse, ontwikkeling en uitvoering van beleidsmaatregelen. De manager of bestuurder van de middelgrote organisatie (MGO’s, 20–1000 medewerkers) dreigt in een aantal opzichten tussen wal en schip te raken. Enerzijds is de omvang en de complexiteit van zowel de omgeving als de eigen organisatie vaak toch zo groot dat een enigszins gestructureerde aanpak van de beleidsvorming simpelweg onvermijdelijk is. Anderzijds is er echter binnen de MGO vaak noch de ruimte noch de tijd deze systematische aanpak expliciet te organiseren. Wat rest is een klein aantal mensen binnen de organisatie dat zich geregeld het hoofd breekt over richtingbepalende thema’s. Aan dit proces komen niet of nauwelijks wetenschappelijke inzichten of modieuze consultancy-concepten te pas; gewoon goed nadenken en de aanwezige kennis en kunde zo verstandig mogelijk benutten. En vooral: hard werken om de vereiste veranderingen echt voor elkaar te krijgen. Dit boek biedt een handreiking bij het veranderingsproces van MGO’s. Een waarschuwing is hier op zijn op plaats: strategie is niet iets wat je op een verdwaalde dinsdagmiddag er even bij doet. Het veranderingsproces van een organisatie bestaat uit een complexe en dynamische aaneenschakeling van gedachtevormingen, intuïtie, ervaringen, beslissingen en vergissingen van allerlei mensen die op de een of andere manier iets met de organisatie te maken hebben. De strategische reis is daarom niet alleen uitdagend en spannend, maar zeker ook complex en veeleisend.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
Stapelweken
11,90
Lucille van der Hagen
BiSL Next
Stapelweken
16,35
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
Stapelweken
39,75 29,81
Chris Matts
Commitment
Stapelweken
18,40
Stapelweken
4,95
Rianca Evers-den Ouden
Samensturing
Stapelweken
27,55
Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
Stapelweken
11,90
Lucille van der Hagen
BiSL Next
Stapelweken
16,35
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
Stapelweken
39,75 29,81
Chris Matts
Commitment
Stapelweken
18,40
Stapelweken
4,95
Rianca Evers-den Ouden
Samensturing
Stapelweken
27,55

Anderen bekeken ook

Stapelweken
8,70
Simon Sinek
Vind je waarom
Stapelweken
15,10
Stapelweken
11,55
Stapelweken
16,00
Eldert de Jager
Navigeren op essentie
Stapelweken
21,25
Thomas Erikson
Omringd door idioten
Stapelweken
7,00
Chris Bakker
IKZ
Stapelweken
51,90
Stapelweken
16,90
Stapelweken
29,00
Geef me een seintje