Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Strategie in het echt

Verandermanagement in middelgrote organisaties
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789463192231
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Scriptum Management
Jaar van uitgifte
2020
Aantal pagina’s
312

Waar gaat het over?

Elke manager of bestuurder worstelt met de vraag op welke manier hij het beste vorm kan geven aan de vereiste veranderingen en innovatie binnen zijn organisatie. In de huidige tijd neemt het belang van deze vraag alleen maar toe. De manier waarop managers hiermee omgaan hangt sterk af van de omvang van de organisatie. Kleinere organisaties hebben vaak voldoende aan de ‘keukentafelmethode’. Grotere organisaties daarentegen zijn juist vaak gebaat bij een degelijke en gestructureerde analyse, ontwikkeling en uitvoering van beleidsmaatregelen. De manager of bestuurder van de middelgrote organisatie (MGO’s, 20–1000 medewerkers) dreigt in een aantal opzichten tussen wal en schip te raken. Enerzijds is de omvang en de complexiteit van zowel de omgeving als de eigen organisatie vaak toch zo groot dat een enigszins gestructureerde aanpak van de beleidsvorming simpelweg onvermijdelijk is. Anderzijds is er echter binnen de MGO vaak noch de ruimte noch de tijd deze systematische aanpak expliciet te organiseren. Wat rest is een klein aantal mensen binnen de organisatie dat zich geregeld het hoofd breekt over richtingbepalende thema’s. Aan dit proces komen niet of nauwelijks wetenschappelijke inzichten of modieuze consultancy-concepten te pas; gewoon goed nadenken en de aanwezige kennis en kunde zo verstandig mogelijk benutten. En vooral: hard werken om de vereiste veranderingen echt voor elkaar te krijgen. Dit boek biedt een handreiking bij het veranderingsproces van MGO’s. Een waarschuwing is hier op zijn op plaats: strategie is niet iets wat je op een verdwaalde dinsdagmiddag er even bij doet. Het veranderingsproces van een organisatie bestaat uit een complexe en dynamische aaneenschakeling van gedachtevormingen, intuïtie, ervaringen, beslissingen en vergissingen van allerlei mensen die op de een of andere manier iets met de organisatie te maken hebben. De strategische reis is daarom niet alleen uitdagend en spannend, maar zeker ook complex en veeleisend.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Gerben Nijmeijer
NILS
40% korting
nog 1 op voorraad
18,90
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
nog 1 op voorraad
39,75
Ilse van Ravenstein
De gespreksfluisteraar
nog 1 op voorraad
33,00
Marry de Gaay Fortman
Verdrink geen dooie eend
Tweedehands Als nieuw
6,50
Marry de Gaay Fortman
Verdrink geen dooie eend
Tweedehands Beetje gebruikt
5,90
Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Gerben Nijmeijer
NILS
40% korting
nog 1 op voorraad
18,90
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
nog 1 op voorraad
39,75
Ilse van Ravenstein
De gespreksfluisteraar
nog 1 op voorraad
33,00
Marry de Gaay Fortman
Verdrink geen dooie eend
Tweedehands Als nieuw
6,50
Marry de Gaay Fortman
Verdrink geen dooie eend
Tweedehands Beetje gebruikt
5,90

Anderen bekeken ook

23,45
15,55
Simon Sinek
Vind je waarom
16,00
Thomas Erikson
Omringd door idioten
9,95
29,95
sorry, niet op voorraad
Eldert de Jager
Navigeren op essentie
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Chris Bakker
IKZ
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad