• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Sociaal ondernemerschap in de participatiesamenleving

van de brave naar de eigenwijze burger
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

11,75

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Sociaal ondernemerschap in de participatiesamenleving
Sociaal ondernemerschap in de participatiesamenleving
Beetje gebruikt
11,75
ISBN
9789044131130
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Maklu, Uitgever
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina’s
269

Waar gaat het over?

Over het boek: De ontwikkelingen rond sociaal ondernemerschap zijn de laatste jaren heel snel gegaan. Volgens Bornstein en Davis (2010) zijn we inmiddels toe aan sociaal ondernemerschap 3.0. Aanvankelijk ging de aandacht vooral uit naar sociaal ondernemers als vernieuwende denkers en doeners met een grote maatschappelijke impact (1.0). Vervolgens werd de focus verlegd van de oprichters naar het excellent organiseren van sociaal ondernemerschap (2.0). Bij het huidige social entrepeneurship 3.0 gaat het om burgers die zijn toegerust om als changemakers te denken en handelen. Zij werken krachtig samen met anderen om maatschappelijke veranderingen te realiseren. De manieren waarop ondernemende burgers werken aan maatschappelijke kwesties en maatschappelijke verandering, worden in dit essayistische boek vanuit uiteenlopende invalshoeken belicht. Theorie en praktijk van sociaal ondernemerschap worden in samenhang geanalyseerd. De praktijk is in Rotterdam onderzocht, de thuisbasis van het lectoraat Dynamiek van de Stad dat het onderzoek deed. Uit het onderzoek blijkt dat actieve Rotterdammers in alledaagse praktijken op eigen initiatief en risico de stad beter willen maken. Sommigen zijn daarbij - soms tegen wil en dank - 'sociaal ondernemer' geworden. Deze publicatie doet verslag van een actie- en literatuuronderzoek naar sociaal ondernemerschap 3.0. Het biedt aanknopingspunten voor een publiek debat over de rol van sociaal ondernemerschap in de participatiesamenleving. De bundel is bedoeld voor professionals in beleid en beroepspraktijk, voor studenten op hogescholen en universiteiten, en voor burgers die geïnteresseerd zijn in ondernemerschap voor de publieke zaak. Over de auteur(s): Erik Sterk studeerde bestuurskunde aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en is verbonden aan het lectoraat Dynamiek van de Stad. Maurice Specht studeerde filosofie aan de Universiteit van Amsterdam en is gepromoveerd op een studie naar burgerparticipatie in drie Europese steden. Guido Walraven studeerde geschiedenis en internationale betrekkingen aan de Rijksuniversiteit Groningen en is lector Dynamiek van de Stad. Meer informatie over het lectoraat: www.inholland.nl/dynamiekvandestad
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Tweedehands Als nieuw
5,45
nog 1 op voorraad
4,75
Miriam van de Kamp
De veerkracht van wijken
nog 1 op voorraad
5,60
nog 1 op voorraad
5,45
J.J.A.M. Smeets, P.J.C Dogge, A.A.M. Aussems
11x040
Tweedehands Beetje gebruikt
14,65
Tweedehands Als nieuw
11,50
Tweedehands Als nieuw
5,45
nog 1 op voorraad
4,75
Miriam van de Kamp
De veerkracht van wijken
nog 1 op voorraad
5,60
nog 1 op voorraad
5,45
J.J.A.M. Smeets, P.J.C Dogge, A.A.M. Aussems
11x040
Tweedehands Beetje gebruikt
14,65
Tweedehands Als nieuw
11,50

Anderen bekeken ook

Steven van Belleghem
De conversation manager
4,75
Marshall B. Rosenberg
Geweldloze communicatie
31,00
Spencer Johnson
Ja of nee
12,80
John Parkin
Fuck it
14,90
Bert Den Boer, Peter Hobbelen
Stop met sociaal ondernemen
sorry, niet op voorraad
Maurice Specht, Joke van der Zwaard
De uitvinding van de leeszaal
sorry, niet op voorraad
Angelique van 't Riet, Onbekend
Hoe word ik een schat
sorry, niet op voorraad