• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Regie in de klas

omgaan met veranderende relaties tussen leerkracht en leerling
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar
Stapelweken

21,04

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Regie in de klas
Regie in de klas
Beetje gebruikt
21,04
10000224494
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789057183386
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Academic & Scientific publishers
Jaar van uitgifte
2013
Aantal pagina's
160

Waar gaat het over?

Anno 2013 zijn de relaties tussen leerkracht en leerling minder afgelijnd dan vroeger. Ook het leren en de onderwijsprocessen zijn niet meer als voorheen. Jongeren zijn bovendien kritischer en mondiger geworden en beleven de afstand tussen hen en de lesgever als minder groot. De overdracht van leerinhouden en het bijbrengen van attitudes blijkt in de praktijk moeizamer te verlopen door deze veranderende verhoudingen.Regie in de klas wil zowel de beginnende als de ervaren leerkracht inzicht geven in de manier waarop hij de groeiende diversiteit en complexiteit binnen de klas en binnen de schoolmuren in handen kan nemen. Het boek laat nadenken, durft diepe karrensporen te verlaten en biedt praktische werkmiddelen aan. Daardoor kan de leerkracht met toenemend vertrouwen als regisseur van zijn klaspraktijk groeien. Zijn medespeler, de leerling, krijgt hier de rol van performer: hij is actief en wordt uitgedaagd om aan het leerproces deel te nemen. Groeien in sociale autonomie is het uiteindelijke doel van het leertraject.Leerkrachten uit het basis- en secundair onderwijs of uit de lerarenopleiding kunnen hier nieuwe, werkbare impulsen en inzichten ontdekken om met leerlingen de voorgestelde competenties in te oefenen.Het bereiken van deze competenties wordt theoretisch onderbouwd. De beeldspraak van de regisseur en de performer is dus meer dan een leuke invalshoek.Geert Faseur (1961) studeerde filosofie (KUL), psychologie (Centre Sèvres, Parijs) en Germaanse filologie (RUG). Hij werkte als pedagogisch begeleider in het basis- en secundair onderwijs. Hij publiceerde werken in verband met opvoeding en relaties / gezinnen. Momenteel is hij leerkracht moderne talen in het OLVC-Antwerpen. Marie-Rose Van Nooten (1955) studeerde Germaanse filologie aan de VUB. Zij heeft heel wat onderwijservaring kunnen opdoen in het Gemeenschapsonderwijs als leerkracht en directeur in het ASO, TSO en BSO. Nu werkt zij als onderwijsinspecteur voor het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Coen Free
Crea-Lucion
50% korting
Stapelweken
7,95 3,97
Coen Free
Crea-Lucion
50% korting
Stapelweken
7,40 3,70
Stapelweken
28,04
Stapelweken
46,40
Jan-Peter Hoogstrate
No more boring learning
Stapelweken
14,04
Coen Free
Crea-Lucion
50% korting
Stapelweken
7,95 3,97
Coen Free
Crea-Lucion
50% korting
Stapelweken
7,40 3,70
Stapelweken
28,04
Stapelweken
46,40
Jan-Peter Hoogstrate
No more boring learning
Stapelweken
14,04