• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

PROCESADVISERING

over de ondersteunende rol van de adviseur en het opbouwen van samenwerking tussen adviseur en client
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
niet meer nieuw verkrijgbaar

11,80

Hoe tweedehands wil je het hebben?
PROCESADVISERING
PROCESADVISERING
Echt gebruikt
11,80
584200566
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789057120718
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Nieuwezijds b.v., Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2004
Aantal pagina's
276

Waar gaat het over?

Dit boek gaat over de processen die zich afspelen wanneer de ene persoon probeert de andere te helpen. Of het nu gaat om een organisatieadviseur die samen met het management enkele aspecten van een organisatie wil verbeteren, een therapeut die hulp verleent aan een patiënt, een coach die met een groep werkt, een ouder die zijn kind helpt, of vrienden die elkaar helpen, altijd spelen zich dezelfde fundamentele processen af. De nadruk in dit boek ligt op `proces' omdat de manier waarop de interactie tussen adviseur en cliënt verloopt belangrijker is dan wat er wordt gedaan. De wijze waarop een adviseur van moment tot moment wil functioneren, is van groot belang voor het feitelijke succes van de advisering. De adviseur moet onderscheid kunnen maken tussen: 1. vanuit zijn of haar positie als expert de cliënt vertellen wat er moet gebeuren, 2. het `verkopen' van oplossingen die zijn of haar voorkeur genieten of waarmee hij of zij vertrouwd is, 3. bij de cliënt een proces op gang brengen dat aan het einde van de relatie volgens beiden de cliënt heeft geholpen. De adviseur (begeleider, mentor) moet per situatie beslissen welke rol hij of zij moet spelen en welk begeleidingsmodel hij of zij zal moeten gebruiken; alle drie de modellen houden echter in dat de belangrijkste functie van de advisering is: helpen. De nadruk op de helpende rol neemt in de procesbenadering van het advieswerk de centrale plaats in: stel u altijd helpend op. Edgar H. Schein, emeritus hoogleraar aan de MIT's Sloan School of Management en een professional met meer dan veertig jaar advieservaring, biedt in dit boek zowel een algemene theorie als vaardigheden waarmee professionals van diverse pluimage het adviesproces succesvol kunnen laten verlopen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Anderen bekeken ook

12,15
25% korting
3,49
E.H. Schein
Procesadvisering
8,90
Janna Verbruggen
Tapas!
4,75
R. in 't Veld
Procesmanagement
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje