• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Procesadvisering

over de ondersteunende rol van de adviseur en de samenwerking tussen adviseur en client
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

12,05

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Procesadvisering
Procesadvisering
Echt gebruikt
12,05
ISBN
9789052615318
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
BIM Media BV
Jaar van uitgifte
2005
Aantal pagina’s
276

Waar gaat het over?

Dit boek gaat over de processen die zich afspelen wanneer de ene persoon probeert de andere te helpen. Of het nu gaat om een organisatieadviseur die samen met het management enkele aspecten van een organisatie wil verbeteren, een therapeut die hulp verleent aan een patiënt, een coach die met een groep werkt, een ouder die zijn kind helpt, of vrienden die elkaar helpen, altijd spelen zich dezelfde fundamentele processen af. De nadruk in dit boek ligt op 'proces' omdat de manier waarop de interactie tussen adviseur en cliënt verloopt belangrijker is dan wat er wordt gedaan.

De wijze waarop een adviseur van moment tot moment wil functioneren, is van
groot belang voor het feitelijke succes van de advisering. De adviseur moet onderscheid kunnen maken tussen:
1 vanuit zijn of haar positie als expert de cliënt vertellen wat er moet gebeuren,
2 het 'verkopen' van oplossingen die zijn of haar voorkeur genieten of waarmee hij of zij vertrouwd is,
3 bij de cliënt een proces op gang brengen dat aan het einde van de relatie volgens beiden de cliënt heeft geholpen.

De adviseur (begeleider, mentor) moet per situatie beslissen welke rol hij of zij moet spelen en welk begeleidingsmodel hij of zij zal moeten gebruiken; alle drie de modellen houden echter in dat de belangrijkste functie van de advisering is: helpen. De nadruk op de helpende rol neemt in de procesbenadering van het advieswerk de centrale plaats in: stel u altijd helpend op.

'Dit boek mag in geen enkele boekenkast van een zichzelf respecterende adviseur ontbreken.' - Management Consultant

'Schein is adviseur in hart en nieren en stelt in dit boek al zijn kennis en ervaring die hij in 40 jaar vallen en opstaan heeft opgedaan ter beschikking. Hij doet dit op zijn eigen kenmerkende, heldere manier: geen kant en klare recepten, wel visie, boeiende, soms zelfs confronterende toetsvragen en beeldende casuïstiek waarin hij het analyseren van zijn eigen valkuilen niet uit de weg gaat. Het boek is een must voor elke interne en externe adviseur, coach of mentor die echt wil helpen!' - Management en Literatuur

Edgar H. Schein is emeritus hoogleraar aan mit's Sloan School of Management.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook