• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Overige uitgaven - Kwaliteitsmanagement in de praktijk

Kwaliteit is mensenwerk: verbeelden, verbinden, verbeteren
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

44,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Overige uitgaven  -   Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Overige uitgaven - Kwaliteitsmanagement in de praktijk
Beetje gebruikt
44,30
ISBN
9789055163120
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Educatieve Uitgeverij Nederland
Jaar van uitgifte
2019

Waar gaat het over?

Kwaliteitsmanagement in de praktijk gaat verder dan kwaliteitssystemen, modellen,plannen maken, meten en evalueren (het systeemtechnische perspectief). Het gaat ook over cultuur, communicatie, motivatie en teamgedrag (het sociaal-dynamische perspectief). Dit boek brengt beide perspectieven op kwaliteitsmanagement met elkaar in balans. De technieken, instrumenten en checklists kunnen direct in de praktijk worden toegepast. Uitgangspunt is dat niet alleen systemen en boeken tot kwaliteit leiden. Ook de relatie en samenwerking tussen mensen is van cruciaal belang! Het eerste hoofdstuk legt het fundament voor de rest van het boek met een beschrijving van kernbegrippen en uitgangspunten van kwaliteitsmanagement. Daarna wordt in vier delen de plan-do-check-act-cyclus gevolgd. In elk deel komen zowel modellen, systemen en processen (de harde kant van kwaliteitsmanagement) als relaties en samenwerking (de zachte kant van kwaliteitsmanagement) aan de orde. De inrichting en het gebruik van systemen worden behandeld en daarnaast de manier waarop kwaliteit binnen organisaties kan worden beleefd. Elk hoofdstuk bevat praktijkvoorbeelden en praktische sjablonen en checklists uit diverse sectoren (industrie, onderwijs, zorg, adviespraktijk). Dankzij de opdrachten met uitwerkingen kan de lezer de theorie direct toetsen aan de praktijk. Dit boek is geschreven voor iedereen die zich wil bekwamen en verbeteren in de toepassingen van kwaliteitsmanagement en zich dus ook wil verdiepen in de theorie. Het is geschreven voor de profit- en non-profitsector.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Anderen bekeken ook

Yvonne Gramsbergen-Hoogland, Henk van der Molen
Gesprekken in organisaties
4,10
Petra Verhagen, Charlotte Haarsma-Den Dekker
Ondernemen en innoveren in zorg en welzijn
8,20
Werkgroep APA, geen
De APA-richtlijnen uitgelegd
6,90
14,55
Bernadette van Pampus
Kwaliteitsmanagement
33,60
25,05
B. van Pampus, Bernadette van Pampus
Kwaliteitsmanagement en interne auditing
35,30
23,55