Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Nieuwe producten en diensten bedenken, versie 3.0

De Voort-Innovatiemethode
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789043025195
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Pearson Benelux B.V.
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina’s
324

Waar gaat het over?

Het bedenken van succesvolle nieuwe producten of diensten is lastig. Slechts een op de zes innovatieprojecten haalt de markt. Omdat de klant er niet op zit te wachten, het intern aan draagvlak ontbreekt of omdat het technisch niet haalbaar is. Daarom is de VOORT innovatiemethode ontwikkeld. Met een intern team bedenk je in vijf stappen concrete nieuwe producten, diensten of businessmodellen. In een gestructureerd creatief proces keer je terug met drie tot vijf mini new business cases, vijftien weken na de kick-off.
De methode is succesvol omdat je start met een innovatieopdracht, je zelf klantfricties ontdekt, de klant nauw betrokken is, je terugkeert met concrete business cases en je het gezamenlijk met een team doet. Dit zorgt voor intern draagvlak.
De VOORT innovatiemethode is voor iedereen bruikbaar. Zowel voor diensten als producten en in business-to-business-of in business-to-consumermarkten. Meer dan dertig bedrijven en organisaties passen de methode toe. Sanoma Media heeft met deze methode de Libelle Academy en Work4Women bedacht en succesvol geïntroduceerd. Deze praktijkcase komt uitgebreid aan bod. Dit boek is een werkboek, bedoeld om de VOORT innovatiemethode zelf toe te passen. Het staat boordevol praktische inspiratie en bruikbare formats. Het bevat ook 35 creatieve technieken om zelf in het ideationproces te gebruiken.
Gijs van Wulfen, grondlegger van de VOORT innovatiemethode, is bedrijfseconoom, marketeer en innovatiefacilitator. Hij werkte in de foodsector en adviseerde bij achtereenvolgens Ernst & Young en Boer & Croon. Eind 2002 startte hij zijn eigen innovatieorganisatie die zich richt op opleiden, en het verspreiden en faciliteren van de VOORT innovatiemethode. Hij is een veelgevraagd spreker over innovatie op internationale congressen, seminars en workshops.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

4=3 actie
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
39,75
Gerben Nijmeijer
NILS
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
18,90
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
17,00
Koen Jordaans
Social shift
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,00
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,00
4=3 actie
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
39,75
Gerben Nijmeijer
NILS
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
18,90
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
17,00
Koen Jordaans
Social shift
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
8,00
40% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
15,00

Anderen bekeken ook

Jan Rijkenberg
Concepting
4=3 actie
10,35
4=3 actie
11,25
Annelies Huisingh
Impact door Innovatie
40% korting
4=3 actie
21,00
Jopie Huisman
Jopie de Verteller
4=3 actie
18,90
4=3 actie
12,00
Gijs van Wulfen
De Innovatie Expeditie
4=3 actie
16,20
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad