Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Media en politiek

Een inleiding tot de literatuur
Auteur E. Witte
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 21 tot en met 29 juni 4=3 actie op alles.
4=3 actie

31,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Media en politiek
Media en politiek
Echt gebruikt
31,85
1037500186
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789054873204
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Auteur
Uitgeverij
ASP NV ACADEMIC & SCIENTIFIC PUBLISHERS
Jaar van uitgifte
2002
Aantal pagina's
247

Waar gaat het over?

Media en Politiek biedt een uniek overzicht van feiten, inzichten en analyses voor wie de actuele mediadebatten wil begrijpen en er met kennis van zaken aan wil deelnemen. Ook in deze nieuwe editie staan daarom centraal: de invloed van commercialisering en concentratievorming op de politieke media-inhoud, de ontwikkeling van de mediawetgeving, de werking en taak van de openbare omroepen en de totstandkoming en het verval van de politieke opiniepers.
Uitgebreide aandacht gaat naar de interacties tussen massamedia en parlement, partijen en politici, de rol van de politieke journalist in het nieuwsproductieproces en het effect van de massamedia op de politieke kennis en het kiesgedrag van het publiek.
Media en Politiek omvat een breed terrein dat de afgelopen jaren ingrijpend veranderde. Zowel voor de belangrijkste West-Europese landen als de VS was een update van de historische gebeurtenissen een must. Ook het wetenschappelijk onderzoek stond niet stil: de resultaten van de inmiddels "klassieke" werken worden daarom geconfronteerd met nieuwe inzichten. Zo is er nu aandacht voor de factor "technologische convergentie" in de recente concentratiebewegingen en voor de plaats die het internet opeist in de politieke communicatie. De verhevigde concurrentie tussen de commerciële zenders en de openbare omroepen wordt toegelicht, ook in het Oost-Europese mediabestel. Nieuwe inzichten zijn er over de manier waarop journalisten media-inhouden "framen" en burgers er betekenis aan geven. Een analyse van de berichtgeving over minderheden geeft een verhelderende kijk op de ideologie-overdracht van de media.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
40% korting
4=3 actie
3,90 2,34
70% korting
4=3 actie
11,55 3,46
C.J. Hamelink
Digitaal fatsoen
4=3 actie
10,75
4=3 actie
31,85
Bernard Schoonenberg
Sprekende journalistiek
40% korting
4=3 actie
11,10 6,66
G. Boon
MEDIABOEK
40% korting
4=3 actie
10,95 6,57
40% korting
4=3 actie
3,90 2,34
70% korting
4=3 actie
11,55 3,46
C.J. Hamelink
Digitaal fatsoen
4=3 actie
10,75
4=3 actie
31,85
Bernard Schoonenberg
Sprekende journalistiek
40% korting
4=3 actie
11,10 6,66
G. Boon
MEDIABOEK
40% korting
4=3 actie
10,95 6,57