• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Innoveren kun je leren

Een inleidend overzicht
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789065237224
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Brug, Uitgeverij van
Jaar van uitgifte
2014
Aantal pagina’s
128

Waar gaat het over?

"Innoveren kun je leren" geeft een inleidend overzicht in diverse innovatietheorieën. Verschillende perspectieven op innovatie worden begrijpelijk en overzichtelijk uitgelegd. Als je geïnteresseerd bent in innovatie is dit het boek dat je moet hebben! Deel 1 - Economische theorieën van innovatie Dit gedeelte beschrijft theorieën met een economische oriëntatie. Deze theorieën focussen op de rol van technologische verandering voor de concurrerende positie van bedrijven en landen. Belangrijke inzichten zijn dat technologische verandering in het economische systeem zit en niet als iets externs moet worden bestudeerd. Daarnaast ligt de nadruk op het systeem als geheel in het hoofdstuk over innovatiesystemen en het inzicht dat historie een belangrijke rol speelt wordt benadrukt bij de theorie path dependency. Deel 2 - Sociologische en historische theorieën van innovatie Deel 2 van het boek bestaat uit theorieën die zich richten op de interactie tussen technologie en maatschappij. De focus ligt hierbij op interacties tussen sociale groepen, belangen en macht. De theorie van SCOT legt de nadruk op sociale groepen en de interpretatie die zij hebben van een technologie. Large Technological Systems beschrijft het 'naadloze' web van technologie, wetenschap en maatschappij. Het Multi Level Perspective tot slot, beschrijft de transitie van een technologie vanuit een niche ontwikkeling tot aan een verandering in het sociaal technisch regime. Deel 3 - Management en organisatie van innovatie Het laatste en derde deel van het boek is het grootste deel. De theorieën gaan hier over de strategische positie en timing van bedrijven en algemene denkbeelden over innovatie. De vraag op welke manier en wanneer bedrijven profiteren van innovatie wordt gesteld in de hoofdstukken Technology cycles, User innovation, Disruptive innovation en Diffusion of innovation. De hoofdstukken Open innovation en Frugal innovation beschrijven hoe er op een andere manier over innovatie nagedacht kan worden. Tot slot gaat het hoofdstuk over de Innovationfunnel over de manier waarop organisaties kunnen innoveren.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

Eric Verbiest
Leren innoveren
16,35
Myriam Lieskamp
Leren voor morgen
19,04
Theo Groen
Innoveren
16,20
Clayton M. Christensen
Het innovatiedilemma
15,00
Henk W. Volberda, Kevin Heij
Innovatie Jij.nu
sorry, niet op voorraad
Jessica Van Den Bosch
Samen innoveren
sorry, niet op voorraad
Mieke Haverkort-De Vreede
Duurzaam pionieren in het onderwijs
sorry, niet op voorraad
Paul van der Voort, Frank van Ormondt
Het innovatieboek
sorry, niet op voorraad