• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Praktijkgericht onderzoek voor reflectieve professionals

N.v.t.
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789044125344
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Garant Uitgevers p/a Maklu B.V.
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina’s
320

Waar gaat het over?

In het afgelopen decennium hebben zich binnen hogescholen grote veranderingen voltrokken. Hogescholen ontwikkelen zich steeds meer tot een belangrijke partner van profit en non-profit organisaties, die producten en diensten aanbieden, waarbij de inbreng van hoogopgeleide professionals onontbeerlijk is.Dit heeft de opleiders van professionals de afgelopen jaren gestimuleerd zich diepgaand te bezinnen op hun taak. De opleiding kan zich steeds minder beperken tot het aanbrengen van een startkwalificatie in de professie, maar moet het fundament leggen voor een levenslang leerproces dat door de nieuwe professionaliteit wordt gevergd. Studenten in het HBO worden nu ook startbekwaam in het zelfstandig opzetten en uitvoeren van praktijkgericht onderzoek.Dit boek is tot stand gekomen als antwoord op deze nieuwe ontwikkelingen. Het accent ligt op praktijkgericht onderzoek, dat wil zeggen op onderzoek dat ontstaat vanuit de beroepspraktijk met het doel om deze beter te begrijpen en op basis hiervan te komen tot onderbouwde verbetering of vernieuwing. Zo wil het er toe bijdragen om de kloof tussen theorie en praktijk te overbruggen. Het richt zich tot hogeschoolstudenten, begeleiders van deze studenten en professionals in het werkveld. Het boek biedt hen een referentiekader voor het maken van een gedegen onderzoeksontwerp, gebaseerd op beargumenteerde keuzes voor een bepaalde onderzoeksstrategie en onderzoeksmethoden. Het besteedt aandacht aan het zoeken en gebruiken van wetenschappelijke literatuur, de implementatie van een vernieuwing of verbetering en aan het rapporteren van de uitkomsten.Rob de Lange doceert onderzoeksmethoden aan het Seminarium voor Orthopedagogiek van de Hogeschool Utrecht. Ook is hij er als methodoloog en onderzoeker verbonden aan het Lectoraat Dovenstudies. Daarnaast is hij docent aan de Graduate School of Communication aan de Universiteit van Amsterdam.Hans Schuman is lector bij Fontys OSO in Tilburg en heeft als onderzoeksopdracht 'Interdisciplinair werken in de context van onderwijs en zorg', met als specifieke aandachtsgebieden ambulante begeleiding, transitie en moeilijk interpreteerbaar gedrag bij leerlingen met een ernstig verstandelijke beperking.Nicolina Montesano Montessori coordineert de opleiding Spaans op de Hogeschool Utrecht. Zij is gepromoveerd op kritische discoursanalyse. Zij is geinteresseerd in de relatie tussen onderzoek en maatschappelijke vernieuwing en richt zich op thema's als inclusief onderwijs en burgerschap.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

Recensies

0 recensies

Meer in Onderwijs

nog 1 op voorraad
5,50
nog 1 op voorraad
68,55
Matthijs Akkenaar
21st Century Skills
Tweedehands Als nieuw
8,40
nog 1 op voorraad
14,15
nog 1 op voorraad
5,50
nog 1 op voorraad
68,55
Matthijs Akkenaar
21st Century Skills
Tweedehands Als nieuw
8,40
nog 1 op voorraad
14,15

Anderen bekeken ook

Arjen Meijer
3DE5
70% korting
5,45
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
Daniël Doorman, Paul Tuinenburg
Innoveren kun je leren
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad