• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Innovatieroutine / Stichting management studies

Hoe managers herhaalde innovatie kunnen stimuleren
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden

15,90

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Innovatieroutine / Stichting management studies
Innovatieroutine / Stichting management studies
Als nieuw
15,90
ISBN
9789023244738
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gorcum b.v., Koninklijke Van
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina’s
180

Waar gaat het over?

"Uitgave in samenwerking met Stichting Management Studies"

Innoveren is meer dan ooit voorwaarde voor succes. Daarbij gaat het niet in de eerste plaats om grote uitzonderlijke vernieuwingen, maar meestal om verbeteringen van bestaande producten en diensten. Die stelling wordt in dit boek bewezen aan de hand van de innovatieroutines van 22 Nederlandse bedrijven en organisaties die bij herhaling succesvol zijn geweest met hun innovaties. Bekende industriële bedrijven als Philips, Shell, ASML, DSM, Siemens, Unilever werden onderzocht, naast minder bekende als Koning & Hartman, Ten Cate en Intervet. Een evenredig deel van het onderzoek richtte zich op de dienstensector en de creatieve industrie met ondernemingen als Achmea, HEMA, MEXX, Albert Heijn, Rabobank, Effectory, de Efteling, Stage Entertainment en KesselsKramer, aangevuld met het Groninger Museum, de Kunsthal en de gemeentes Amsterdam en Dordrecht.

Achter de innovatieroutines ontdekten Dany Jacobs en Hendrik Snijders een tiental disciplines waarin deze organisaties excelleren. Hiermee was het idee van de innovatietienkamp geboren: tien heel verschillende disciplines waarop een onderneming hoog moet scoren om blijvend succesvol te zijn met innovaties.

Innovatieroutine biedt algemeen managers, managers new business en R&D-directeuren inzichten in de afwegingen waarvoor zij staan bij het leiding geven aan innovatieprocessen. De innovatietienkamp helpt daarbij de mogelijke zwakke punten op te sporen die succes bij innovatie in de weg staan.

Dany Jacobs en Hendrik Snijders hebben een lange staat van dienst in het innovatieonderzoek. Dany Jacobs werkte lange tijd bij TNO, was tien jaar lang hoogleraar Strategisch Management in Groningen en is nu hoogleraar Industriële Ontwikkeling en Innovatiebeleid bij de Universiteit van Amsterdam en lector Kunst, Cultuur en Economie bij de hogescholen ArtEZ en HAN in Arnhem. Hendrik Snijders was ondermeer onderzoeker bij de Adviesraad voor het Wetenschaps- en Technologiebeleid en teamleider bij de Stichting Weten en is nu zelfstandig onderzoeker en docent bij de Rijksuniversiteit Groningen.

Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

8,35
[{:name=>"Patrick van der Duin"
Toekomstonderzoek voor organisaties
25,10
Paul van der Voort, Frank van Ormondt
Het innovatieboek
sorry, niet op voorraad