• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Toekomstonderzoek voor organisaties

Handboek met methoden en technieken
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar
Stapelweken

35,85

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Toekomstonderzoek voor organisaties
Toekomstonderzoek voor organisaties
Als nieuw
35,85
593000320
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789023248378
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Uitgeverij Van Gorcum B.V.
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina's
290

Waar gaat het over?

De toekomst is misschien wel belangrijker dan onze geschiedenis. Of je nu student bent, ambtenaar op een ministerie of in een kleine gemeente, een technostarter, innovatiemanager bij een groot bedrijf, de toekomst is een uiterst belangrijk speelveld.Dit handboek helpt organisaties toekomstonderzoek te doen en toe te passen in een besluitvormingsproces. Ook kunnen ze met dit boek beoordelen of uitbesteed toekomstonderzoek een goede kwaliteit heeft en nuttig is om te gebruiken.Deel 1 van dit boek beschrijft zeven methoden voor toekomstonderzoek. Deel 2 beschrijft negen hulptechnieken om deze methoden succesvol toe te passen.De complete gereedschapskist voor waardevol toekomstonderzoek!Methoden1. Delphi-methode 2. Trendanalyse3. Scenariomethode4. Technology forecasting5. Technology assessment6. Backcasting7. RoadmappingTechnieken1. Interview2. Workshop3. Meta-analyse4. Versnellingsmethode5. Creativiteit6. Oefeningen voor creativiteit7. Stakeholderanalyse8. Causale diagrammen9. VisualisatiePatrick van der Duin is universitair docent aan de TU Delft en richt zich op toekomstonderzoek en innovatiemanagement. In 2006 promoveerde hij bij de TU Delft, faculteit Techniek, Bestuur en Management, op een onderzoek naar hoe bedrijven toekomstonderzoek gebruiken in innovatieprocessen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
Stapelweken
11,90
Lucille van der Hagen
BiSL Next
Stapelweken
16,35
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
Stapelweken
39,75 29,81
Stapelweken
4,95
Rianca Evers-den Ouden
Samensturing
Stapelweken
27,55
Stapelweken
62,90
Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
Stapelweken
11,90
Lucille van der Hagen
BiSL Next
Stapelweken
16,35
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
25% korting
Stapelweken
39,75 29,81
Stapelweken
4,95
Rianca Evers-den Ouden
Samensturing
Stapelweken
27,55
Stapelweken
62,90

Anderen bekeken ook

Hans Stegeman
In 2030
Stapelweken
9,35
Herman Konings
Gap the mind
Stapelweken
4,20
Stefaan Vandist
We, myself & A.I.
50% korting
Stapelweken
3,47
Stefaan Vandist
Pretopia
Stapelweken
14,00
Geef me een seintje
Boudewijn Raessens
Toekomstonderzoek
Geef me een seintje
Geef me een seintje