• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Hoe consumenten denken

essentiele inzichten in de psychologie van de markt
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Stapelweken
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789047001164
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Business Contact
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina's
336

Waar gaat het over?

Dit boek gaat over marktonderzoek. We geven er kapitalen aan uit en toch slaat tachtig procent van het nieuwe productaanbod de plank mis. Helaas is het patroon voorspelbaar: consumenten zeggen dat ze iets willen, bedrijven maken het, en is het eenmaal verkrijgbaar, dan koopt niemand het. Hoe kan dat? Weten consumenten soms niet wat ze willen? Gerald Zaltman betoogt dat ze dat heus wel weten, érgens, maar het probleem zit ’m in de conventionele marktonderzoeksmethoden. Die gaan niet ver genoeg om de consument te helpen zijn echte wensen op te diepen en te uiten. Om die wensen boven tafel te krijgen is simpelweg meer psychologische kennis van de consument nodig; zijn keuze voor een product maakt hij voor vijfennegentig procent onderbewust. De hamvraag voor de marketeer is dus: hoe kraak je dat onderbewuste? In heldere taal leidt Zaltman hem naar het antwoord, en dat is de ‘psychologie van de markt’, oftewel het complexe, dynamische spel tussen de gedachten van de consument en die van de marketeer zelf. Toonaangevende bedrijven beheersen dit psychologische spel, hebben het onderbewuste al ontgonnen en boeken er opmerkelijke resultaten mee. Op basis van neurologisch en sociologisch onderzoek, literaire analyse en cognitieve wetenschap biedt Zaltman inzicht in wat er precies gebeurt op het moment dat de consument zijn diepste wensen in kaart brengt en zich een mening vormt over een nieuw product. Hij introduceert innovatieve hulpmiddelen en technieken die marketeers helpen om: * het onderbewuste van consumenten aan te spreken. * betekenisvolle metaforen deel uit te laten maken van merkboodschappen. * te begrijpen hoe hun eigen denken functioneert, en hoe ze zelf creatiever en succesvoller kunnen leren denken. Hoe consumenten denken is opwindend (...) en bevat provocatieve ideeën.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Marketing

50% korting
Stapelweken
5,45 2,72
Stapelweken
8,95
Karl Van Hoey
Impact in actie
Stapelweken
20,04
Stapelweken
25,20
Stapelweken
35,70
50% korting
Stapelweken
5,45 2,72
Stapelweken
8,95
Karl Van Hoey
Impact in actie
Stapelweken
20,04
Stapelweken
25,20
Stapelweken
35,70