Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Het boodschappenbolwerk

macht en onmacht van de Nederlandse supermarkt
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 21 tot en met 29 juni 4=3 actie op alles.
4=3 actie
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789035132788
Bindwijze
Overigen , Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Prometheus, Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2008
Aantal pagina's
205

Waar gaat het over?

Het Boodschappenbolwerk 1e druk is een boek van Frits Kremer uitgegeven bij Bakker. ISBN 9789035132788 In Het boodschappenbolwerk geeft Frits Kremer het grote publiek een onthullend kijkje achter de schermen van de supermarkt. De supermarkten in ons land zijn steeds machtiger geworden. Op slechts enkele hoofdkantoren wordt beslist wat de Nederlander eet en hoe hij zijn boodschappen moet doen. In de strijd met de levensmiddelenindustrie zijn de supermarktketens aan de winnende hand. Volgens de auteur gaat die macht hand in hand met onmacht. Nederlandse supermarktketens hebben last van een neurotische fixatie op de laagste prijs en missen een eigen identiteit. Daardoor laten zij belangrijke marktkansen liggen en zijn ze steeds meer met de rug naar de samenleving komen te staan. De foodsector verzuimt om maatschappelijke ontwikkelingen te vertalen in marktkansen, doet nauwelijks aan werkelijke innovatie, en loopt daardoor vast in een eindeloze herhaling van versleten trends. Elk jaar worden er honderden miljoenen verspild aan het lanceren van overbodige producten, maar een veelbelovend fenomeen als duurzaamheid krijgt een marginale rol toebedeeld. De service in de supers sluit slecht aan bij de behoeften van een veranderende samenleving. De klant is een wandelende pinpas, alleen goed voor zijn portemonnee, en moet vooral niet zeuren. Die verstarring is alleen te doorbreken als supermarktformules zich tot echte merken ontwikkelen, stelt Kremer. Het boodschappenbolwerk moet zich openen voor de samenleving en het lef hebben meer kwaliteit te bieden tegen een hogere prijs: 'De mens moet in het middelpunt, als consument die prijsstelt op hoogwaardige dienstverlening, en als burger die wordt aangesproken op zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid.' Frits Kremer (52) studeerde geschiedenis aan de Vrije Universiteit en is met zijn onderneming Kremer Communicatie actief in de levensmiddelen- en agrosector. Hij heeft bijna twintig jaar ervaring in de levensmiddelenbranche, als vakbladjournalist en communicatiemanager. In samenwerking met Stichting Natuur en Milieu en Oxfam Novib ontwikkelde hij een duurzaamheidsbeleid voor Super de Boer.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
40% korting
4=3 actie
18,60
F. Joris
Jo Lernout
4=3 actie
27,10
J. Anthierens
Ooggetuige
4=3 actie
18,90
4=3 actie
14,04
40% korting
4=3 actie
5,45
4=3 actie
19,50
40% korting
4=3 actie
18,60
F. Joris
Jo Lernout
4=3 actie
27,10
J. Anthierens
Ooggetuige
4=3 actie
18,90
4=3 actie
14,04
40% korting
4=3 actie
5,45
4=3 actie
19,50

Anderen bekeken ook

Teun van de Keuken
De supermarktsurvivalgids
4=3 actie
12,45
Adam Lashinsky
Apple
4=3 actie
5,45
Richard Dawkins
God als misvatting
4=3 actie
7,45
40% korting
4=3 actie
5,45
70% korting
4=3 actie
10,95
4=3 actie
21,65
Geef me een seintje
Thijs Jansen, Gabriel Van Den Brink
Gezagsdragers
Geef me een seintje
Ben Kuiken
De pretfactor
Geef me een seintje
J. Bontje, J. Kirpestein
Vantoen.nu - Authentiek leiderschap
Geef me een seintje
Gerrit Jan Groothedde
Weg van de supermarkt
Geef me een seintje
Hans Kops Corporate & Financial Communications
Nieuwe energie
Geef me een seintje
Geef me een seintje