• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland / Management in de samenleving

Handboek Voor Sociaal Ondernemen In Nederland
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Alleen nog tweedehands verkrijgbaar

7,04

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland / Management in de samenleving
Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland / Management in de samenleving
Als nieuw
7,04
720901519
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789023243823
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Gorcum b.v., Koninklijke Van
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina's
172

Waar gaat het over?

"Hoewel het begrip Sociaal Ondernemen inmiddels gemeengoed is geworden, bestaat er weinig Nederlandstalige literatuur over.
Sociaal Ondernemen is zakelijk ondernemen, met oog voor mens en milieu. Sociaal ondernemers zoeken niet naar subsidie-afhankelijkheid, maar ondernemen in de markt. Het combineren van maatschappelijke en financiële winst betekent voor iedere ondernemer en investeerder een goed imago en een duurzame strategie. De toegevoegde waarde van een onderneming gaat tegenwoordig verder dan de prijs van het aandeel.

Maar wat wordt precies bedoeld met sociaal ondernemen?
Hoe doe je het en vooral, wat levert het concreet op?
Zijn maatschappelijke activiteiten altijd maar afhankelijk van giften en subsidies? Kun je het maatschappelijk rendement meten en erop sturen?

Met ‘Handboek voor sociaal ondernemen in Nederland’ bieden de auteurs iedereen die belang heeft bij sociaal ondernemen (investeerders èn ondernemers) een handleiding bij het vertalen van ‘verheven missies’ naar praktisch ondernemen. Aan de hand van voorbeelden wordt de theorie en praktijk van het Sociaal Ondernemen in Nederland zichtbaar gemaakt.

Boris Franssen en Peter Scholten van bureau Scholten&Franssen adviseren op het gebied van Sociaal Ondernemen, en zijn toonaangevend op het gebied van Earned Income-strategieën (“zelffinanciering”) en Social Return on Investment.

De reeks ‘Management in de samenleving’ behandelt uiteenlopende bedrijfsethische thema’s met als doel bestuurders en managers praktische ondersteuning te bieden. De reeks is ontstaan vanuit de strategische alliantie tussen het European Institute for Business Ethics, onderdeel van Nyenrode Business Universiteit, en de afdeling Sustainability Solutions van PricewaterhouseCoopers.

"
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
11,90
Tweedehands Als nieuw
15,55
Tweedehands Als nieuw
17,55
18,40
Johan Boudewijns
De 6 cultuurpatronen
Tweedehands Als nieuw
7,90
Tweedehands Echt gebruikt
13,25
Gijs van Wulfen
Innoveer jezelf
11,90
Tweedehands Als nieuw
15,55
Tweedehands Als nieuw
17,55
18,40
Johan Boudewijns
De 6 cultuurpatronen
Tweedehands Als nieuw
7,90
Tweedehands Echt gebruikt
13,25

Anderen bekeken ook