• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Goudmijn Van Gutenberg

uitgeven in een nieuw tijdperk
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
nog 1 op voorraad

5,90

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Goudmijn Van Gutenberg
Goudmijn Van Gutenberg
Beetje gebruikt
5,90
ISBN
9789058071217
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Uitgeverij Plataan
Jaar van uitgifte
2001
Aantal pagina’s
159

Waar gaat het over?

Zou Johannes Gutenberg zich in zijn graf omdraaien? Na de revolutie van de losse loden letters beleven we nu een verdergaande omwenteling in de informatie-industrie. Het gaat nog steeds om informatie en inhoud, met een nieuw toverwoord: content. Maar de manier waarop die content wordt verpakt, is fundamenteel anders. Boek, krant en tijdschrift krijgen steeds meer concurrentie van televisie, web, palmtop, mobiele telefoon en alle andere hulpmiddelen die de moderne consument gebruikt om altijd en overal over de meest actuele informatie te beschikken. Voor uitgevers liggen er grote kansen. Zij beheren de inhoud en zitten dus op een goudmijn. Toch komen uitgevers nauwelijks met nieuwe uitgeefconcepten. Hun commerciële proces eindigt bij de verkoop van boek, krant of tijdschrift. Terwijl in het nieuwe uitgeven daar juist de exploitatie van een idee begint. Het gaat niet meer alleen om het product, maar vooral om het gedachtegoed, de beleving en de emotie. Hoe kunnen traditionele uitgevers deze kansen grijpen, voordat anderen dat doen en daarmee de uitgevers op een zijspoor zetten? Welke rollen zijn er voor uitgevers? Verpakker van informatie of crossmediale exploitant van nieuwe uitgeefconcepten? En welke gevolgen heeft die keuze voor hun bedrijfsvoering? Mathijs Suidman (1971) kreeg zijn opleiding deels in de traditionele uitgeverij (Reed Consumer Books en PCM uitgevers). Voor winkelketen Bruna ontwikkelde hij een succesvolle e-commerce website. Daarna was Suidman actief bij KPN Telecom, waar hij zich bezighield met het ontwerpen van contentformats en diensten voor verschillende media (telefonie, internet, papier, tv etc).
Lees verder

Recensies

0 recensies

Meer in E-handel

nog 1 op voorraad
8,65
Mathijs Suidman
Goudmijn Van Gutenberg
nog 1 op voorraad
5,90
nog 1 op voorraad
5,75
nog 1 op voorraad
8,65
Mathijs Suidman
Goudmijn Van Gutenberg
nog 1 op voorraad
5,90
nog 1 op voorraad
5,75