Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Geloven in bijzonder onderwijs

Levensbeschouwelijke identiteitsontwikkeling van adolescenten in het voortgezet onderwijs
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie
nog 1 op voorraad

33,40

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Geloven in bijzonder onderwijs
Geloven in bijzonder onderwijs
Als nieuw
33,40
623700532
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789023921677
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
VBK Media
Jaar van uitgifte
2006
Aantal pagina’s
367

Waar gaat het over?

Aan het begin van de 21e eeuw worden veel (bijzondere) scholen voor voortgezet onderwijs gekenmerkt door levensbeschouwelijke diversiteit van zowel leerlingen als docenten. In relatie tot de levensbeschouwelijke identiteisontwikkeling van leerlingen stelt de ontstane situatie ons voor een aantal belangrijke vragen waar tot op heden niet systematisch op ingegaan is: Wat betekent de steeds meer pluriforme samenstelling van de school voor de leerlingne? Hoe kijken zij vanuit hun eigen (levensbeschouwelijke) achtergrond tegen levensbeschouwelijk vorming op school aan? En welke impact heeft dit op hun levensbesouwelijke identieteits ontwikkeling?
In deze studie staat de vraag welke eeffecten levensbeschouwelijk onderwijs op school heeft op de levensbechouwelijke identitesontwikkeling van jongeren centraal. In het eerste deel van de studie wordt het begrip 'levensbeschouwelijke identiteisonwikkeling' verde uitgewerkt. In het tweede deelm wordt uitgebried aan dacht besteed aan het uitgevoerde emprisch onderzoek. Bij het onderzoek zijn vier protestant christelijke scholen voor voortgezet onderwijs (havo/vwo) betrokken. Om een beeld krijgen van de wijze levensbeschowelijke vorming gestalte krigt op school zijn inteviews gehouden met directielden, docenten en leerlingen. Naast de interviews is er ook gebruik gemaakt van een vragen lisjt die door leerlingen uit vier havo en vijf vwo is ingevuld. Met behulp van de verzamelde informelde wordt meer inzicht verkregen in impact dit heeft op de leerlingen. De studie wordt afgesloten met ondermeer praktische aanbeveligen voor levensbeschouwelijke vorming in het voortgezet onderwijs.
Gerdien Bertram Troost is Onderwijs-en Ontwikkelingsychologe. Vanaf februari 2003 was zij als A.I.O. verbonden aan de Hendrik Pierson Leerstoel voor Christelijk onderwijs. Deze leerstoel was ondergebracht bij de Faculteit Psychologie en Pedagogiek van de Universitetit te Amsterdam. Momenteel is Gerdien vanuit deze faculteit als Post doc betrokken bij het Europese project Religion in Education.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
34,40
4=3 actie
nog 1 op voorraad
33,40
Nieske Selles-ten Brinke
Wie heeft eigenlijk God gemaakt?
4=3 actie
8,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,95
70% korting
4=3 actie
14,20
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
16,00
4=3 actie
nog 1 op voorraad
34,40
4=3 actie
nog 1 op voorraad
33,40
Nieske Selles-ten Brinke
Wie heeft eigenlijk God gemaakt?
4=3 actie
8,90
4=3 actie
nog 1 op voorraad
5,95
70% korting
4=3 actie
14,20

Anderen bekeken ook

4=3 actie
14,50
Israel van Dorsten
Wij waren ik ben
4=3 actie
7,75
E. Sherrill
De Schuilplaats
4=3 actie
11,60
David de Vos
Sterker
4=3 actie
14,50
Willemien Reinds, Bert Reinds
De eerste keer... opa & oma
sorry, niet op voorraad
Sarianne van Dalen
Een nieuwe dag
sorry, niet op voorraad
Amir Tsarfati
Laatste uur
sorry, niet op voorraad