Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Geef ze het nakijken

Over activerende feedback en schrijfbegeleiding
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie
nog 1 op voorraad

25,55

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Geef ze het nakijken
Geef ze het nakijken
Als nieuw
25,55
1081400233
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789024437436
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2021
Aantal pagina’s
168

Waar gaat het over?

Dit product bestaat uit een boek inclusief website met hierop o.a. het online boek.Studenten aan hogescholen en universiteiten produceren flink wat teksten: papers, essays, verslagen, scripties en allerlei beroepsproducten. En al dat werk moet worden ‘nagekeken’. Docenten en begeleiders besteden veel tijd aan het geven van feedback. Maar worden studenten er eigenlijk wel beter van?Dit boek presenteert alternatieven voor ‘commentaar leveren’ of ‘correctie’, namelijk activerende feedback die studenten aanzet om beter te (leren) plannen, schrijven, evalueren en herschrijven. De boodschap is: geef de schrijvers ‘het nakijken’. Een belangrijke tussenstap hierbij is: stilstaan bij mogelijke oorzaken van schrijfproblemen, zoals kennisgebrek, onvoldoende vaardigheden, attitude en/of omstandigheden. Deze analyses maken feedback heel wat efficiënter. De inhoud van dit boek is gebaseerd op een unieke bundeling van wetenschappelijk onderzoek en meer dan 30 jaar ervaring met schrijfonderwijs en -begeleiding in het hoger onderwijs. De auteurs geven algemene feedbackstrategieën en concrete tips voor het verhogen van motivatie en self-efficacy van studentschrijvers, voor feedback bij veelvoorkomende tekstproblemen, voor de inzet van peer feedback en voor het voeren van efficiënte begeleidingsgesprekken. Joy de Jong coördineert het Skills lab aan de Universiteit Utrecht, is docenttrainer, schrijfcoach en auteur van het Handboek Academisch Schrijven. Ze deed onderzoek naar scriptiegesprekken. Jacqueline van Kruiningen is lector Taalontwikkeling aan de Hogeschool Rotterdam, docenttrainer en schrijfcoach, en werkte als docent en onderzoeker in diverse sectoren van het hoger onderwijs.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
6,40
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,80
Eddy Schaafsma
EW Stijlboek
4=3 actie
nog 1 op voorraad
9,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
25,55
4=3 actie
nog 1 op voorraad
14,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
6,40
70% korting
4=3 actie
nog 1 op voorraad
12,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,80
Eddy Schaafsma
EW Stijlboek
4=3 actie
nog 1 op voorraad
9,95
4=3 actie
nog 1 op voorraad
25,55