• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Effectenonderzoek in de gedragswetenschappen

methodologische moeilijkheden en mogelijkheden
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • De Stapelweken zijn begonnen! (van 11 t/m 24 augustus)
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789059316607
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina's
286

Waar gaat het over?

Voor het bestaan van effecten van hulpverleningsprogramma’s gericht op volwassenen, kinderen, ouders en gezinnen, moet empirisch bewijs geleverd worden. Dit boek levert een bijdrage aan de wetenschappelijke discussie over goed effectonderzoek in de gedragswetenschappen. Het bevat een algemene beschouwing over de empirische methodologie, definities van centrale begrippen en een beschrijving van ideaaltypische kenmerken van effectstudies. Omdat het ideale (experimentele) design slechts zelden realiseerbaar is, krijgen vervolgens de praktische belemmeringen en valkuilen ruime aandacht. Voorts wordt gezocht naar oplossingen, die een compromis vormen tussen de methodologische eisen en praktische beperkingen. Afsluitend is er enige verdieping in technische onderwerpen. Tot de doelgroep behoren universitaire studenten en docenten in de gedragswetenschappen en een ieder die in de onderzoeks- en hulpverleningspraktijk te maken krijgt met effectonderzoek. Het boek scherpt het oordeel aan en biedt, met behulp van samenvattingen en checklists, tal van handvatten voor onderzoeksopzet, –uitvoering en -discussie. Daphne van Loon is als onderzoeker gelieerd aan de afdeling Orthopedagogiek van de Rijksuniversiteit Groningen en de Stichting JSL en werkt als projectmanager bij de Bedrijven Contactdagen en de Eerstelijnsdag. Bieuwe F. van der Meulen was tot 2008 als bijzonder hoogleraar verbonden aan de afdeling Orthopedagogiek van de Rijksuniversiteit Groningen, met als leeropdracht de opvoeding van het chronisch zieke kind. Alexander Minnaert is als hoogleraar orthopedagogiek en klinische onderwijskunde verbonden aan de afdeling Orthopedagogiek van de Rijksuniversiteit Groningen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Lisanne Warmerdam
Behandeluitkomsten
Tweedehands Als nieuw
31,55
Mark Ouwerkerk
Is er nog gevoel?
Tweedehands Als nieuw
21,55
Gijs Jansen
Leef!
Tweedehands Beetje gebruikt
36,90
Tweedehands Beetje gebruikt
18,25
Tweedehands Beetje gebruikt
13,50
Lisanne Warmerdam
Behandeluitkomsten
Tweedehands Als nieuw
31,55
Mark Ouwerkerk
Is er nog gevoel?
Tweedehands Als nieuw
21,55
Gijs Jansen
Leef!
Tweedehands Beetje gebruikt
36,90
Tweedehands Beetje gebruikt
18,25
Tweedehands Beetje gebruikt
13,50

Anderen bekeken ook

T. van Yperen
Voor het goede doel
31,95
50% korting
7,70
[{:name=>"S.M. de Hosson", :role=>"B01"}, {:name=>"M.J. Tip", :role=>"B01"}, {:name=>"J.W.G. van Putten", :role=>"B01"}]
Probleemgeoriënteerd denken in de longgeneeskunde
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Hannie van Genderen
Patronen doorbreken
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Norbert Greveling
Aantrekkingskracht
Geef me een seintje