Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De Pers In België

Het verhaal van de Belgische dagbladpers gisteren, vandaag en morgen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789020989472
Bindwijze
Paperback
Taal
Overig
Uitgeverij
Lannoo Campus
Jaar van uitgifte
2010
Aantal pagina's
524

Waar gaat het over?

Referentiewerk op het vlak van Belgische dagbladpers: chronologisch overzicht van de dagbladpers, aangevuld met actuele tendensen;;;Met interessante cases van de bekendste krantengroepen in Vlaanderen en Wallonië: Concentra, De Persgroep, Corelio, Rossel... De pers in België is een uniek standaardwerk over de Belgische dagbladpers. Deze vierde editie is helemaal up-to-date gemaakt en dus onmisbaar om nieuwe tendensen te duiden: verschuivingen binnen de mediagroepen, ambities van Belgische krantengroepen om over de landsgrenzen heen uit te breiden, strategieën om lezers en adverteerders te lokken, nieuwe kranteninitiatieven, een toenemende concurrentiestrijd, de uitbreiding van de online-activiteiten en de overschakeling naar het tabloidformaat. Ook de journalistieke praktijk, de Nieuwe Raad voor Journalistiek en de gevolgen van de nieuwe wet op de bescherming van de journalistieke bronnen krijgen in deze editie meer aandacht. En resultaten van onderzoek over inhoudelijke trends bij dagbladen komen uitgebreider aan bod. Om de situatie van de hedendaagse pers beter te begrijpen, en ook de malaise die op de Staten Generaal van de Media werd aangekaart te duiden, brengt het boek in een eerste deel een volledig historisch overzicht. Verder maken de auteurs de lezer vertrouwd met de typische dagbladeconomie: de achtergronden en gevolgen van mediaconcentratie, de inkomsten- en kostenstructuur van dagbladen, een analyse van de lezers- en van de reclamemarkt, de distributie, de digitale ontwikkelingen, de positie van journalisten en de werking van redacties, trends in inhoud en vorm, zin en onzin van steunmaatregelen. Deze hoofdstukken schetsen een algemeen theoretisch kader waarbij steeds naar voorbeelden van de Belgische dagbladsector verwezen wordt.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Nico Haasbroek
Nico's nieuws
nog 1 op voorraad
43,90
nog 1 op voorraad
32,75
nog 1 op voorraad
4,90
nog 1 op voorraad
27,80
Tweedehands Beetje gebruikt
9,85
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
Nico Haasbroek
Nico's nieuws
nog 1 op voorraad
43,90
nog 1 op voorraad
32,75
nog 1 op voorraad
4,90
nog 1 op voorraad
27,80
Tweedehands Beetje gebruikt
9,85
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00

Anderen bekeken ook

Belinda Belinda Gaag
Publieke communicatie
13,90
Els De Bens, Karin Raeymaeckers
Pers In Belgie
Geef me een seintje
Jochum de Graaf
Het mediaboek
Geef me een seintje
Geef me een seintje
H. Kamphuisen
Een hoofd vol slaap
Geef me een seintje