• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

De misleidingsindustrie

Hoe Nederlandse media ons dagelijks beetnemen
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
20% korting
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789025309985
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
de Geus
Jaar van uitgifte
2019
Aantal pagina’s
120

Waar gaat het over?

Elke Nederlandse nieuwsconsument staat bloot aan een wijdverbreid maar lang verzwegen fenomeen: emotionele betrokkenheid van de media, met partijdigheid tot gevolg. Het veelzeggendste voorbeeld daarvan is de berichtgeving over Palestina. Vooral als het daarover gaat worden de anders zo strikt nageleefde ambachtelijke journalistieke mores en conventies bij het proces van vrije nieuwsgaring en berichtgeving overboord gezet. Door deze activistische methode wordt het publiek al meer dan veertig jaar beetgenomen; het laat zich een onvolledig en eenzijdig journalistiek verhaal opdienen. En hoe kan het ook anders? Waarom zouden lezers, kijkers en luisteraars twijfelen aan een vertrouwd beeld dat hun decennialang is voorgehouden? Els van Diggele zocht al geruime tijd naar bewijs voor de praktijken van deze misleidingsindustrie. Tot ze geheel onverwachts met haar neus in de boter viel, en wel op de redactie van het liberale NRC Handelsblad.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Anderen bekeken ook

15,00
20% korting
Joris Luyendijk
Het zijn net mensen
9,35
21,95
Els van Diggele
Het raadsel van Femma
14,50
E. van Diggele
Heilige Ruzies
23,85
Tom S. van bemmelen
150 Palestijnse fabels
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad