• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Communiceren in de zorg

Verpleegkundige-patiënt gesprekken in theorie en praktijk
Maak tweedehands je eerste keus
3+1 actie

29,10

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Communiceren in de zorg
Communiceren in de zorg
Als nieuw
29,10
10000027183
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789001804978
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Noordhoff
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina's
123

Waar gaat het over?

Communicatie met patiënten maakt een belangrijk onderdeel uit van het werk van verpleegkundigen. De auteurs gaan in op de -veranderende- rol van de verpleegkundige en de competenties die een verpleegkundige dient te hebben. Communicatieve vaardigheden maken deel uit van deze competenties. Onderwerpen die aan de orde komen zijn o.a. de rol van de verpleegkundige in de gezondheidszorg en welke veranderingen doen zich voor in de taakafbakening met de arts? Welke competenties horen bij het verpleegkundige beroepsprofiel en welke rol speelt communicatie daarbij? In dit boek staat het gesprek tussen een verpleegkundige en een patiënt in al deze facetten centraal. Dit gesprek kan plaatsvinden op de polikliniek of op een afdeling van een ziekenhuis, in een verpleeg- of in een verzorgingshuis, bij een patiënt thuis of in een eerstelijnspraktijk of op elke andere plek waar een patiënt en een verpleegkundige elkaar ontmoeten. Ook heeft het relevantie voor elk van de verschillende deelgebieden waaruit de verpleegkunde bestaat, te weten: de preventieve, de acute, de chronische en de intensieve zorg. Omdat een aantal situaties met een specifieke patiëntgroep en communicatiebehoeften ieder voor zich andere eisen stellen aan het gesprek, wordt in dit boek apart aandacht besteed aan enkele relevante patiëntgroepen en gespreksdoelen. Dit boek is mede tot stand gekomen met medewerking van: Nivel. Het Nivel is een onafhankelijk instituut dat onderzoek uitvoert op het gebied van de gezondheidszorg. Onderzoek naar communicatie tussen zorgverleners en patiënten is daar een onderdeel van. De afdeling Communicatiewetenschappen van de Universiteit van Amsterdam werkte nauw samen met het Nivel in het project waarbij de communicatie door verpleegkundigen of verzorgenden met patiënten centraal stond.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Paul Peijnenburg
Momentopnamen
3+1 actie
8,40
3+1 actie
22,20
3+1 actie
22,40
3+1 actie
15,70
3+1 actie
14,10
Paul Peijnenburg
Momentopnamen
3+1 actie
8,40
3+1 actie
22,20
3+1 actie
22,40
3+1 actie
15,70
3+1 actie
14,10