Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Communicatie in de gezondheidszorg

Gespreksvormen bij begeleiden en vaardigheden voor collegiale samenwerking
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
  • Van 22 februari tot en met 9 maart 4=3 actie
4=3 actie

23,95

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Communicatie in de gezondheidszorg
Communicatie in de gezondheidszorg
Als nieuw
23,95
733801208
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789024409587
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Koninklijke Boom Uitgevers
Jaar van uitgifte
2017
Aantal pagina’s
180

Waar gaat het over?

De hulpverlener als communicator, samenwerker en organisator heeft meer aandacht gekregen bij de invoering van het competentiemodel CanMEDS voor (para)medische- en psychosociale opleidingen. Communiceren met de patiënt en het vermogen om in teamverband te werken worden eindelijk gelijkwaardig gesteld aan technische competenties. Communicatie in de gezondheidszorg sluit geheel aan op die ontwikkelingen door de aandacht te richten op communicatie, beheersing van gespreksvormen en samenwerkingsvaardigheden. Deze derde druk is aangevuld met de beschrijving van CanMEDS-rollen, motiveren en activeren, ethisch verantwoorden en interculturele communicatie. Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel worden gesprekstechnieken behandeld: het inwinnen van informatie (interview, anamnesegesprek), adviseren, counselen, voorlichten, motiveren, brengen van slecht nieuws en beoordelen. Ieder aspect gaat gepaard met uitgebreide casuïstiek.Het tweede deel behandelt vaardigheden met betrekking tot de omgang met collega's in team en organisatie: assertief reageren, machtsvrij discussiëren, debatteren, presenteren, vergaderen, coachen, interviseren, onderhandelen en beheersen van conflicten. Dit boek is bestemd voor studenten in de (geestelijke) gezondheidszorg. Combinaties van verschillende paragrafen lenen zich uitstekend voor basistraining communicatie en workshops zoals praktijkbegeleiding. Ook voor professionals in de gezondheidszorg heeft dit boek veel te bieden, door de objectivering van de communicatieve competenties. J.W. Soonius is psycholoog, docent en trainer. Hij was jarenlang verbonden aan het Leids Universitair Medisch Centrum en de School of Health en School of Social Work van Inholland Haarlem.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Gezondheid

Karel Klumpers, Karel Klumpers
Zorgen voor jezelf - Mooi weertje vandaag!
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,50
4=3 actie
17,00
4=3 actie
11,20
David Nutt
Drankje?
4=3 actie
13,45
David Nutt
Drankje?
4=3 actie
13,45
David Nutt
Drankje?
4=3 actie
12,70
Karel Klumpers, Karel Klumpers
Zorgen voor jezelf - Mooi weertje vandaag!
4=3 actie
nog 1 op voorraad
10,50
4=3 actie
17,00
4=3 actie
11,20
David Nutt
Drankje?
4=3 actie
13,45
David Nutt
Drankje?
4=3 actie
13,45
David Nutt
Drankje?
4=3 actie
12,70

Anderen bekeken ook

4=3 actie
17,40
sorry, niet op voorraad
sorry, niet op voorraad