• 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Communicatiekaart van Nederland

overzicht van media en communicatie
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
50% korting
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789013094695
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Wolters Kluwer Nederland B.V.
Jaar van uitgifte
2011

Waar gaat het over?

De mogelijkheden om met de medemens te communiceren en/of op de hoogte te blijven van wat zich in de wereld afspeelt, zijn de afgelopen decennia sterk veranderd en toegenomen. Zo sterk dat ze nu vrijwel grenzeloos zijn. Er zijn tal van nieuwe media bijgekomen: gratis dagbladen, iPads, smart phones, mp3-spelers, en dvd's - het is slechts een greep uit wat kan. Bovendien is er binnen het klassieke aanbod sprake van vernieuwing: de buurtbioscoop is vervangen door de multiplex, de computer is behalve tekstverwerker ook rekenmachine, sociaal medium (Facebook, Twitter, Hyves), filmstudio, jukebox en ontwikkelcentrale. Alsof dat nog niet genoeg is, geldt voor traditionele media als radio, tv en tijdschrift dat de keuze aanzienlijk groter is dan tien jaar geleden.
In de achtste druk van Communicatiekaart van Nederland brengen we al deze ontwikkelingen in kaart. De belangrijkste vragen daarbij zijn steeds: hoe heeft een medium zich ontwikkeld, hoe ziet het huidige aanbod er uit, hoe gebruikt het publiek de verschillende media en wat zijn de te verwachten ontwikkelingen?
Het eerste deel bestaat uit drie hoofdstukken over gedrukte media: kranten, tijdschriften en boeken. In deel twee schetsen we de ontwikkelingen in de audiovisuele media: radio, televisie, film, beeld- en geluidsdragers, telefonie en internet.
Na een korte inleiding schetsen we in elk hoofdstuk beknopt de geschiedenis van een medium. Daarna brengen we aanbod en gebruik in beeld en we sluiten af met paragrafen over wetgeving, brancheorganisaties en te verwachten ontwikkelingen. Het derde deel geeft een overzicht van drie belangrijke werkvelden: reclame, voorlichting/PR/interne communicatie en journalistiek.
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

50% korting
1,95

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Arjen P. van Leeuwen
Participatieverhaal halen
17,40
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
René Boonstra
Storytelling
Tweedehands Als nieuw
34,55
J.P. Geelen
HAAGSE HUWELIJK
50% korting
6,90 3,45
25% korting
6,45 4,84
20,65
Arjen P. van Leeuwen
Participatieverhaal halen
17,40
M. van den Boomen
Schrijfwerk
25% korting
6,30 4,72
René Boonstra
Storytelling
Tweedehands Als nieuw
34,55
J.P. Geelen
HAAGSE HUWELIJK
50% korting
6,90 3,45
25% korting
6,45 4,84
20,65

Anderen bekeken ook

Bill Clinton
My Life
3,90
50% korting
1,95
25% korting
5,21
25% korting
8,89
50% korting
3,35
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Ilse Nackaerts
Passie En Romantiek
Geef me een seintje
Hanneke Evers
Media-Ethiek
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Geef me een seintje
Jaap Dirkmaat
Natuur in de Straat
Geef me een seintje
Geef me een seintje