Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Zwevende kiezers, zappende kijkers

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
40% korting
nog 1 op voorraad

11,30

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Zwevende kiezers, zappende kijkers
Zwevende kiezers, zappende kijkers
Echt gebruikt
11,30
473801399
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789053562857
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Amsterdam University Press
Jaar van uitgifte
1999
Aantal pagina’s
149

Waar gaat het over?

'Commercialisering' en amerikanisering van de politiek zijn al zo'n 25 jaar de schrikbeelden die rond verkiezingscampagnes in Nederland opdoemen in opinierubrieken en discussieprogramma's. De televisie wordt steevast als de bron van dit kwaad aangewezen. Toch heeft de Nederlandse politiek, bijna:40 jaar na de introductie van de televisie In Nederland, nog. maar weinig echte "televisiepersoonlijkheden' voortgebracht. Achter de termen commercialisering en amerikanisering gaan in feite twee onafhankelijke processen schuil. Allereerst is er de komst van de zevende kiezer die zijn intrede deed met de deconfessionalisering en de ontzuiling van de Nederlandse samenleving vanaf de jaren zestig. Ten tweede is de zevende kiezer sinds de jaren zestig ook een zappende kijker geworden: met het huidige aanbod van tegen de dertig kanalen functioneert de televisie werkelijk anders dan voorheen. in dit boek wordt onderzocht hoe de politieke partijen in de afgelopen decennia met hun spotjes op zoek zijn gegaan naar de zwevende kiezer. Centraal staat daarbij niet de effectiviteit van de spots, maar de vraag met welk beeld de politieke partijen zichzelf aan de kiezers hebben gepresenteerd. Zo krijgt de lezer zowel een beeld van de moderne Nederlandse politieke cultuur ais van de wervende kracht van de moderne massamedia.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
nog 1 op voorraad
11,35
Tweedehands Beetje gebruikt
115,85
Tweedehands Als nieuw
109,60
40% korting
nog 1 op voorraad
12,75
nog 1 op voorraad
11,35
Tweedehands Beetje gebruikt
115,85
Tweedehands Als nieuw
109,60
40% korting
nog 1 op voorraad
12,75