Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Zestiende dikke HÄGAR

Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
50% korting
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789020971989
Bindwijze
Overigen , Paperback
Taal
Nederlands , Overig
Uitgeverij
Lannoo N.V., Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2007
Aantal pagina's
199

Waar gaat het over?

Traditioneel staan cultuurcentra symbool voor het verbinden van mensen en cultuur in een lokale context. De laatste decennia is de samenleving echter grondig veranderd. Dit boek brengt een geactualiseerd en inspirerend denkkader over de rol van cultuurcentra in de huidige maatschappij. De verhoogde mobiliteit weerspiegelt zich in de diversiteit qua mensen, culturen, producten, ... die onze samenleving kleurt. Digitalisering en virtualisering verkleinen de wereld in tijd en ruimte. De uitdijende vrijetijdsmarkt creëert een spanning tussen commerciële initiatieven en het publieke, gesubsidieerde cultuuraanbod. Sociologen Pascal Gielen en Hans Mommaas analyseren enkele veranderingsprocessen en zoeken naar mogelijke scenario's voor cultuurhuizen en -werkers om hiermee om te gaan. Confrontatie en kritische vragen worden niet geschuwd. Dat kan zeker worden gezegd van cultuurfilosoof Johan Sanctorum en Kurt Van Eeghem die de infrastructuur en het gebouw meer dan ooit problematiseren. Architect Raf De Saeger kijkt kritisch naar het ontwerpproces en de inplanting van cultuurgebouwen. In het tweede deel bieden Willy Faché, Miranda Boorsma en Cees Langeveld een vernieuwende blik op een aantal methoden en instrumenten om de eigen organisatie, de culturele programmatie en de publieksrelaties te verbeteren. Historica Annick Schramme plaatst het geheel in cultuurhistorisch perspectief. In een vergelijking met voorbeelden uit het buitenland onderstreept zij het unieke concept van de cultuurcentra en wat zij zullen blijven betekenen, ook in een veranderende samenleving: de verbinding en ontmoeting tussen mensen en cultuur. Dit boek biedt cultuur- en gemeenschapscentra, kunstencentra, schouwburgen en andere kunst- en cultuurhuizen, maar ook cultuurwerkers, kunstenaars, programmatoren, cultuurbeleidsmakers, en andere professionelen in Vlaanderen en Nederland inspiratie om na te denken over de toekomst van cultuurhuizen en zet aan tot het ontwikkelen van instrumenten om hierop in te spelen.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
Ayaan Hirsi Ali
Prooi
Tweedehands Als nieuw
5,45
Ayaan Hirsi Ali
Prooi
Tweedehands Beetje gebruikt
4,75
Jan Willem Duyvendak
De macht der gewoonte
Tweedehands Als nieuw
14,90
Walter Weyns
Wie wat woke?
Tweedehands Als nieuw
16,00
Mitchell Esajas
Antonlogie
Tweedehands Als nieuw
12,90
Tweedehands Beetje gebruikt
16,04
Ayaan Hirsi Ali
Prooi
Tweedehands Als nieuw
5,45
Ayaan Hirsi Ali
Prooi
Tweedehands Beetje gebruikt
4,75
Jan Willem Duyvendak
De macht der gewoonte
Tweedehands Als nieuw
14,90
Walter Weyns
Wie wat woke?
Tweedehands Als nieuw
16,00
Mitchell Esajas
Antonlogie
Tweedehands Als nieuw
12,90
Tweedehands Beetje gebruikt
16,04