Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

With a different glance. Dynamic assessment of functioning of children oriented at development & inclusive learning

Dynamic Assesment of Functioning of Children at Development & Inclusive Learning
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789044128024
Bindwijze
Paperback
Taal
Engels
Uitgeverij
Garant Uitgevers
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
288

Waar gaat het over?

Despite international developments towards inclusion, many children are excluded and deprived of adequate education, because of an impairment and or functional difficulties: there is not enough support, teachers lack knowledge how to include different children, and assessment reports are rarely suitable for inclusive teaching. Current functional assessment is too much deficiency oriented and tends to 'blame' the child. If schools have to become 'inclusive schools for all', as is laid down in the UN Convention on the Rights of People with disabilities, then the assessment & coaching system needs a thorough reform. This book wants to propose some alternatives: next to finding out about a child's functional difficulties, assessment methods also need to look at a child's learning potential, responsiveness to teaching, and learning context (teachers, parents). The objective of assessment should be to adequately plan and monitor a challenging educational intervention, allowing the child to be maximally included. Models of 'good practice' have been collected within the context of the European Comenius DAFFODIL project. The book wants to make school psychologists and other assessors of special needs, aware of the need and possibility to look at children with a different glance: in a more inclusion-oriented and development-oriented way.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Pedagogiek

Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
Irene van der Zande
1 2 3 DE PEUTERJAREN
Tweedehands Als nieuw
15,95
Irene van der Zande
1 2 3 DE PEUTERJAREN
Tweedehands Beetje gebruikt
15,00
Marjolein Tiemstra
Uit de mallemolen
40% korting
nog 1 op voorraad
6,00
40% korting
nog 1 op voorraad
41,90
Tweedehands Beetje gebruikt
8,35
Tweedehands Beetje gebruikt
5,00
Irene van der Zande
1 2 3 DE PEUTERJAREN
Tweedehands Als nieuw
15,95
Irene van der Zande
1 2 3 DE PEUTERJAREN
Tweedehands Beetje gebruikt
15,00
Marjolein Tiemstra
Uit de mallemolen
40% korting
nog 1 op voorraad
6,00
40% korting
nog 1 op voorraad
41,90
Tweedehands Beetje gebruikt
8,35