Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Weg van Filantropie

handboek voor samenwerking tussen grote gevers en non-profit organisaties
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789462491403
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Walburg Pers B.V., Uitgeverij
Jaar van uitgifte
2016
Aantal pagina's
160

Waar gaat het over?

Weg van filantropie is een handboek voor nonprofit-organisaties die (beter) willen samenwerken met grote gevers, en vice versa. Het staat vol praktische tips, gebaseerd op ervaringen uit de dagelijkse praktijk van Vera en Hans, interviews die zij met grote gevers en non-profit organisaties voerden en de informatie uit het grote geveronderzoek Filantropie in Nederland. Wie de weg van filantropie bewandelt, leert al snel dat tweerichtingsverkeer noodzakelijk is om grote gevers met succes aan een organisatie te verbinden. Filantropie gaat namelijk verder dan fondsenwerving. Er is geen sprake van het traditionele geven en nemen: samenwerking staat centraal. Om dit te bereiken is nog een lange weg te gaan. Non-profit organisaties hebben doorgaans een duidelijk doel voor ogen. De route naar dit doel hebben zij uitgestippeld en met de steun van gevers willen zij dit bereiken. Steeds vaker hebben ook gevers een helder beeld van wat zij met hun gift willen realiseren. Hoe groter de gift, hoe bewuster zij aan de weg timmeren om dit te concretiseren. Niet altijd op dezelfde manier als non-profits of met dezelfde inzet, maar wel met de intentie een bijdrage te leveren aan een betere wereld. Onderweg naar hun doel komen non-profits en grote gevers elkaar nu vaak pas halverwege tegen. En dat is een gemiste kans. Hoe eerder zij met elkaar in contact treden en hun filantropische ambities delen, hoe beter zij elkaar kunnen helpen een gemeenschappelijk doel te formuleren en impact voor dit doel te creëren. Zo ontstaat een relatie waarin gelijkwaardigheid centraal staat. Een relatie van geven en geven.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
40% korting
nog 1 op voorraad
13,65 8,19
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
nog 1 op voorraad
13,45
nog 1 op voorraad
16,85
nog 1 op voorraad
5,55
nog 1 op voorraad
5,90
J. Hoekman, K. van der Geer
Buigen of Barsten
40% korting
nog 1 op voorraad
4,90 2,94
40% korting
nog 1 op voorraad
13,65 8,19
Kaj Philippe Nils Morel, Kaj Morel
Identiteitsmarketing
nog 1 op voorraad
13,45
nog 1 op voorraad
16,85
nog 1 op voorraad
5,55
nog 1 op voorraad
5,90
J. Hoekman, K. van der Geer
Buigen of Barsten
40% korting
nog 1 op voorraad
4,90 2,94

Anderen bekeken ook