• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Wat is goed onderwijs? / 2

bijdragen uit de psychologie
Maak tweedehands je eerste keus
4=3 actie
nog 1 op voorraad

32,65

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Wat is goed onderwijs? / 2
Wat is goed onderwijs? / 2
Beetje gebruikt
32,65
ISBN
9789059312050
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2009
Aantal pagina’s
204

Waar gaat het over?

Wat is goed onderwijs? Deze vraag blijft de gemoederen volop bezighouden. Gelukkig maar, want zonder discussie over deze vraag ook geen goed onderwijs. In dit boek vindt u niet ‘de definitieve waarheid’ over goed onderwijs. Die waarheden zullen we telkens opnieuw moeten formuleren op basis van relevante en actuele kennis. <br/><br/>Wat is goed onderwijs? Bijdragen uit de psychologie is het tweede in een reeks die telkens vanuit een andere discipline worden geschreven. In het eerste deel stond de sociologische invalshoek centraal. In het tweede deel worden vragen en thema’s vanuit een psychologisch perspectief behandeld. Het gaat hierbij om de vraag wat leren nu eigenlijk is. Hoe leren mensen feiten? Hoe leren mensen vaardigheden? De discussie over het bestaan en de relevantie van het begrip leerstijlen blijkt nog steeds niet ten einde. Een ander belangrijk onderwerp is motivatie. Hoe is motivatie te beïnvloeden en op welke manier hangt dit samen met zelfsturing? Leren is een sociaal gebeuren, je kunt het niet alleen. Samenwerkend leren blijkt tot betere leerresultaten te kunnen leiden. Het gebruik van computers daarbij kan onder voorwaarden voor extra ondersteuning en intensivering zorgen. Hoe kunnen leraren gebruik maken van de kennis die de laatste jaren ontwikkeld is in de breinwetenschappen? Inzichten vanuit de psychologie worden gekoppeld aan leren van bepaalde schoolvakken en binnen bepaalde contexten. Welke psychologische inzichten zijn relevant voor het beter leren van taal en van rekenen? En op welke manier kan het leren in arbeidsorganisaties verbeterd worden? In een afsluitend hoofdstuk wordt de vraag gesteld wat de gepresenteerde psychologische inzichten betekenen voor de leeractiviteiten van leerlingen en de onderwijsactiviteiten van leraren. Hoe kunnen zij deze kennis gebruiken voor beter onderwijs? <br/>
Lees verder

Recensies

0 recensies
4=3 actie
60,75
Jo Bos, E. Harting
Projectmatig creeren
4=3 actie
5,00
K. Benammar
Reflectietools
4=3 actie
6,90
4=3 actie
36,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,00
4=3 actie
60,75
Jo Bos, E. Harting
Projectmatig creeren
4=3 actie
5,00
K. Benammar
Reflectietools
4=3 actie
6,90
4=3 actie
36,50
4=3 actie
nog 1 op voorraad
20,00

Anderen bekeken ook

4=3 actie
16,90
4=3 actie
4,75
sorry, niet op voorraad
Sebo Ebbens
Effectief leren
sorry, niet op voorraad
Colleen Hoover
It Ends With Us
sorry, niet op voorraad