Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Visual language

Perspectives for both makers and users
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
    (door werkzaamheden in ons magazijn tijdens Hemelvaart mogelijk lichte vertraging)
nog 1 op voorraad

51,20

Hoe tweedehands wil je het hebben?
Visual language
Visual language
Beetje gebruikt
51,20
1130900325
component.product.quantitySelect.legend
ISBN
9789490947729
Bindwijze
Paperback
Taal
Engels
Uitgeverij
Boom uitgevers Den Haag
Jaar van uitgifte
2012
Aantal pagina's
304

Waar gaat het over?

The power of a visual image is determined by a complex array of elements. Anyone who creates a page for a magazine, makes a PowerPoint presentation, designs a brochure, prepares a poster or dreams up an idea for an infographic is faced with some important questions:* Why is it better to put this photo here rather than there?* What background color should I use for my presentation?* What do I need to bear in mind when creating an internet page?* Is it better to use a table, a graph or an infographic for these numbers?* Do I need to ask permission to use this image for my weblog?These are the kinds of questions that Visual Language answers. The book is divided into four sections. The fi rst section introduces the subject. The second part explains three important theories relating to visual images: Gestalt, semiotics and visual rhetoric. Using these theories, in section three the authors explore the fundamental elements of visual language: composition, typography, perspective and color. The fourth and fi nal section presents applications from everyday practice: photos, graphs and tables, infographics, web pages and magazine pages.Visual Language is intended for anyone involved or is likely to become involved professionally with publishing images: from journalists, text and image editors and makers of infographics, advertisements, exhibitions and magazines to museum staff , communications advisors, photographers, illustrators, typographers and web designers. Because of the multidisciplinary approach adopted by the authors this book will be an invaluable tool for all readers, irrespective of their individual disciplines.Visual Language combines theory and practice, with assignments at the end of each chapter. This guide is an excellent reference work for both academic programs and vocational studies.
Lees verder

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies
nog 1 op voorraad
12,90
Peter Olsthoorn
De macht van Facebook
40% korting
nog 1 op voorraad
5,45 3,27
40% korting
nog 1 op voorraad
11,30 6,78
70% korting
13,75 4,12
Annemarie van Essen
Maak je eigen apps
70% korting
nog 1 op voorraad
6,00 1,80
Esther Molenaar
Bloggen doe je zo!
Tweedehands Als nieuw
10,80
nog 1 op voorraad
12,90
Peter Olsthoorn
De macht van Facebook
40% korting
nog 1 op voorraad
5,45 3,27
40% korting
nog 1 op voorraad
11,30 6,78
70% korting
13,75 4,12
Annemarie van Essen
Maak je eigen apps
70% korting
nog 1 op voorraad
6,00 1,80
Esther Molenaar
Bloggen doe je zo!
Tweedehands Als nieuw
10,80