Ga naar de hoofdinhoud general.skipToSearch general.skipToNavigation
  • 30 dagen retourgarantie
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Visionaire Marketing

hoe marketing en business roadmapping het concurrerntievermogen van uw bedrijf ten goede komen
Maak tweedehands je eerste keus
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Niet op voorraad... Seintje? Vul je e-mail adres in en wij sturen je een e-mail als het boek weer op voorraad is.
ISBN
9789020951578
Bindwijze
Hardcover
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Scriptum
Jaar van uitgifte
2003
Aantal pagina's
285

Waar gaat het over?

* Twee ervaren marketingonderzoekers en -adviseurs geven aan hoe planning en implementatie van marketingactiviteiten de huidige en vooral toekomstige slagkracht van bedrijven kunnen optimaliseren * Naast een overzicht van marketing en strategie besteden zij vooral aandacht aan hun business roadmapping methode * Inzichten worden geïllustreerd met vele voorbeelden uit diverse sectoren ''Nuchter bekeken. Grondig onderzocht. Praktisch beleefd. Anders gezien. Nieuw geformuleerd. Weinig vergeten. Universeel inzetbaar. Ik heb mijn kopie reeds twee maal gelezen, tien keer doorbladerd... met een gevoel van vertrouwen in substantie en een vernieuwd credo voor marketing in deze visionaire vorm'' Pierre Jean Everaert, Voorzitter, Raad van Bestuur Interbrew ''Visionaire Marketing leest als een boeiende roman: je begint eraan en je wilt meteen weten wat er op de volgende pagina staat, en de volgende, ... , tot je kort voor je het beseft het boek uit hebt. Veel quotes, veel voorbeelden, veel metaforen en kort en krachtig gebracht. Maar bovenal, zowel voor het directieteam als voor de ervaren marketeer: verfrissend, innovatief en boordevol sprankelende nieuwe ideeen'' Philippe Naert, Dean Tias Business School ''Een boek dat het marketing denken centraal stelt bij de ontwikkeling van het concurrentievermogen van een onderneming is nieuw. Bovendien doet Visionaire Marketing dat op een bijzondere heldere en overtuigende manier'' Roland van Kralingen, Directeur/Partner, De Positioneringsgroep ''In economisch mindere tijden dreigt de aandacht van de manager zich met name te richten op sanering, afbouw en besparingen. Echter, hoe noodzakelijk ook, er zal tegelijkertijd veel tijd besteed moeten worden aan de markten waarop de onderneming actief is. Immers, daar ligt de - toekomstige - groei van de onderneming. Visionaire Marketing, mede gebaseerd op eigen onderzoek van de auteurs, kan daarbij als een uitstekende leidraad dienen. Het boek wijst de manager op een heldere en concrete wijze de weg in het vergroten van het concurrentievermogen (middels de door de auteurs ontwikkelde roadmapping methode). Het boek daagt de manager uit zijn gezonde verstand te gebruiken, zelf na te denken en om aan de slag te gaan. Een groter compliment kan men de auteurs niet maken'' Hans Zwarts, Voorzitter van de Kamer van Koophandel Amsterdam ''Dat twee managementwetenschappers met faam een boek schrijven, dat zich situeert op het belangrijke kruispunt van strategie en marketing, lijkt niet zo nieuw. De uitdaging, verwondering en verademing komt er, wanneer ze vanuit hun wetenschappelijk kritische inzichtelijkheid gestoffeerd met een rijke bedrijfservaring, een business roadmap, gekenmerkt door eenvoud en duidelijkheid, uitbouwen die de huidige en concurrentiële duurzame slagkracht van een onderneming bepaalt.'' Jacques de Rijcke, Emeritus Hoogleraar Universiteit Gent - Vlerick School voor Management ''Na het lezen van dit boek blijkt dat nieuwe boeken met als onderwerp strategische marketing niet altijd ‘oude wijn in nieuwe zakken zijn’, maar dat Moenaert en Robben in staat zijn geweest om de aloude uitdagingen daadwerkelijk op een innoverende manier te benaderen en richting en structuur te geven aan strategische planning binnen organisaties. Met name door het gebruik van vele tot de verbeelding sprekende voorbeelden, leest het als een roller coaster ride zonder de essentie van de boodschap uit het oog te verliezen.'' Stan Hendriks, Vice President & Deputy Managing Director, Buena Vista Home Entertainment & Buena Vista International Benelux
Lees verder

Andere uitgaves

Er is een alternatieve uitgave beschikbaar van dit boek

40% korting
3,27
Geef me een seintje

Recensies

Gemiddelde waardering van 0 van 5 sterren

0 recensies

Meer in Management

Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
39,75 23,85
Chris Matts
Commitment
Tweedehands Als nieuw
18,40
Gerben Nijmeijer
Nils
40% korting
12,00 7,20
Tweedehands Beetje gebruikt
48,45
Tweedehands Als nieuw
15,55
Tweedehands Beetje gebruikt
4,95
Tim de Bondt, Erik Eikelboom
Financieel Memo 2020
40% korting
39,75 23,85
Chris Matts
Commitment
Tweedehands Als nieuw
18,40
Gerben Nijmeijer
Nils
40% korting
12,00 7,20
Tweedehands Beetje gebruikt
48,45
Tweedehands Als nieuw
15,55

Anderen bekeken ook

Byron Sharp
Marketing
Geef me een seintje