• Voor 15:00 besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Gratis verzending vanaf €40,- of 4 boeken
  • Alle boeken met zorg gecontroleerd

Verborgen verleiders

hoe de media je sturen een kritische inleiding - met alle foefjes
Maak tweedehands je eerste keus
  • Alle boeken zijn met de hand gecontroleerd
  • 30 dagen retourgarantie 
  • Gratis verzending vanaf 4 boeken of 40 euro
  • Op werkdagen voor 15:00 besteld, dezelfde dag verzonden
Sorry, niet op voorraad
ISBN
9789059316911
Bindwijze
Paperback
Taal
Nederlands
Uitgeverij
Boom Lemma Uitgevers
Jaar van uitgifte
2011
Aantal pagina’s
156

Waar gaat het over?

Welke trucs worden gebruikt in reclame en propaganda? Met welke woorden en beelden kun je consumenten en burgers gemakkelijk op het verkeerde been zetten? Hoe werkt dat door in voorlichting en nieuws? Dit boek geeft een overzicht van alle foefjes die vakmensen gebruiken om ons te laten willen wat zij willen. Kinderen en volwassenen brengen steeds meer uren per dag door met de media: kranten en radio, maar vooral televisie en internet. Artikelen en programma’s zijn doorspekt met ‘verborgen verleiders’: boodschappen die ons ertoe brengen om dingen te doen die we anders misschien zouden laten. Een artikel kopen, een politieke partij steunen, een programma bekijken; we worden over de streep getrokken zonder dat we dat zelf in de gaten hebben. Hoe gaat dat in zijn werk? Verborgen verleiders geeft een helderen pakkend overzicht van de verschillende sluiproutes die in de 21ste eeuw worden bewandeld om mensen te beïnvloeden met behulp van de media. NRC Handelsblad (Henk Hofland) over dit boek: ‘Het is de auteur gelukt daarin vrijwel alles te verzamelen, beknopt en overzichtelijk, wat op het gebied van misleiding, vertekening, demagogie in alle massacommunicatie aan de orde kan komen… Het is niet alleen een handleiding voor mensen die hun paraatheid willen scherpen. Maar ook degene die bijvoorbeeld legervoorlichter wil worden, of planner voor tv-reclameblokken, kan er tien handige tips in vinden. En de lezer denkt: Aha! Zit het zó in elkaar.’ Dr. Jaap van Ginneken is media- en massapsycholoog en was lang verbonden aan de Afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam.
Lees verder

Recensies

0 recensies

Uitstekend

Zeer goed

Goed

Acceptabel

Onbevredigend

Peter de Ruiter, Pepijn Hendriks
Blad voor de mond
nog 1 op voorraad
5,00
Kees van Wijk, David Huijzer
De Media Explosie
nog 1 op voorraad
4,75
Ard Heuvelman, Bob Fennis
Mediapsychologie
Tweedehands Beetje gebruikt
4,75
Wim Aalbers, Wim Aalbers
Verkoopkunst
nog 1 op voorraad
4,75
nog 1 op voorraad
15,04
Ard Heuvelman, Bob Fennis
Mediapsychologie
Tweedehands Als nieuw
5,45
Peter de Ruiter, Pepijn Hendriks
Blad voor de mond
nog 1 op voorraad
5,00
Kees van Wijk, David Huijzer
De Media Explosie
nog 1 op voorraad
4,75
Ard Heuvelman, Bob Fennis
Mediapsychologie
Tweedehands Beetje gebruikt
4,75
Wim Aalbers, Wim Aalbers
Verkoopkunst
nog 1 op voorraad
4,75
nog 1 op voorraad
15,04
Ard Heuvelman, Bob Fennis
Mediapsychologie
Tweedehands Als nieuw
5,45

Anderen bekeken ook

Jaap van Ginneken, M. Otto
Verborgen Verleiders
sorry, niet op voorraad